remonty silników

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

remonty silników

Post autor: 6t07t » 2009-10-28, 12:41

Ponieważ wiekowe koniki zwykle wymagaja juz zabiegów w postaci remontu silnika lub wymiany jego podzespołów zamieszcze kilka stron z oryginalnego Manuala dot. elementów silnika ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-10-28, 12:48

Chyba nie mogles lepiej wyczuc czasu :D Pavulon ma problemy z silnikiem :(

Dzieki za te dane (mam nadzieje, ze mi sie dlugo jeszcze nie przydadza :rotfl: )


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-28, 12:51

A ja to niby nie mam...? Rozebrany jest w drobny mak. :kwasny:


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-10-28, 13:16

Dezo pisze:A ja to niby nie mam...? Rozebrany jest w drobny mak. :kwasny:
Ty nie masz problemow. Ty masz remont :D


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-10-28, 13:25

Nie trafilem z tym przypadkiem, tylko wlasnie po wymianie wiadomości z Pavulonem i Dezo ;) i ich problememi z silnikami.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-28, 15:29

No właśnie, tylko nie wiem czy ja dotrwam do końca tych problemów... Strasznie dużo z tym zachodu i co chwilę jakieś łamigłówki do rozwikłania. Remont to takie proste słowo, ale strach pomysleć co się za nim kryje. :przestraszony:
Piotrek, dobrze, że się orientujesz w tajemnicach serca Mustanga. :D
A jak już skończę remont silnika to... zacznę remont skrzyni biegów :zalamany:


Samotny Wilk

Duchu
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2008-11-02, 22:48
Model: Mustang 67
Silnik: inny V8

Post autor: Duchu » 2009-10-28, 17:52

Dezo nie martw się mój też w remoncie, ale po wszystkich świętych mam go odebrać od szlifierza



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-28, 18:07

A co robisz? Komplet? Tłoki, wał...i resztę.


Samotny Wilk

Duchu
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2008-11-02, 22:48
Model: Mustang 67
Silnik: inny V8

Post autor: Duchu » 2009-10-28, 23:08

Tłoki, pierścienie, głowice, zawory, pompy, skrzynia i przednie koła do regulacji no i musze siłownik od wspomagania naprawić bo cieknie z niego troche. No i to by było chyba wszystko



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-10-28, 23:27

o wątek na czasie :D :D :D


[quote="pluzz"] Pavulon ma problemy z silnikiem :[/quote]

problemów w sumie to nie mam, bo autko śmiga, ale widze pewne objawy (tzn. zawsze je widziałem :wstyd: ale bagatelizowałem) ktore zaczynają denerwowac a zima idzie wiec mozna by sie ich pozbyc.

Szkoda ze podczas remontu mechanicy nie załatwili tego od razu, uznali że to co zrobili wystarczy :/



Ruben$
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-04-18, 20:39
Model: jeszcze nie mam ale mam nadzieje ze bedzie :)

Post autor: Ruben$ » 2009-10-29, 08:38

A co to za objawy jesli mozna wiedziec? :) Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-10-29, 14:03

Ruben$ pisze:A co to za objawy jesli mozna wiedziec? :) Pozdrawiam!
'wypluwanie' oleju przez miarkę oraz korek wlewu oleju - wypluwanie to za dużo slowo oczywiscie, objawia sie to ze widac po prostu że nie jest wokół tych miejsc sucho...

w komorze spalania wytwarzane spaliny powinny być odprowadzane poprzez specjalny zawór i wąż pod gaźnik jednakże gdy tych spalin jest więcej niż normalnie odprowadzanie nie wystarczy i ciśnienie powoduje wybijanie oleju przez miejsca o ktorych pisalem. Nie brzmi to fachowo ale inaczej nie umiem :wstyd:

zwykle problemem jest tylko ten 'zawór' PCV lub wąż - jego wymiana w większości przypadków załatwia temat, jeśli jednak pracuje dobrze to znaczy że problem leży głębiej...



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-10-29, 14:33

Oooo. Pav, "wypluwanie oleju" nie brzmi dobrze...
Remontuj, remontuj. Ja już się nie mogę doczekać, kiedy odpalę silniczek po złożeniu (za jakieś 2 miesiące). Przynajmniej będę miał świadomość, że wszystko jest sprawdzone, wymienione, zrobione. Silnik będzie jak nówka.
Dobra informacja, to taka, że głowice są w porządku. Wymagają jedynie kosmetyki bez wymiany części.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-10-29, 18:13

jeżeli zawór PCV masz drożny a olej ptaszek to wina pierścieni na tłokach czyli masz duże przedmuchy
najprościej remont czyli szlif cylindrów tłoki i pierścienie na 2 lub 3 szlif i do tego można jeszcze dołożyć szlif wału nowe panewki i dół silnika jak nowy



Soohy
Młodszy Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 2009-04-11, 06:54
Model: Ford Mustang 1966
Silnik: V6 4.0
Kolor: aquaturquise
Kontakt:

Post autor: Soohy » 2009-11-02, 16:46

Duchu pisze:Tłoki, pierścienie, głowice, zawory, pompy, skrzynia i przednie koła do regulacji no i musze siłownik od wspomagania naprawić bo cieknie z niego troche. No i to by było chyba wszystko
Z ciekawosci sie zapytam ile ci krzykneli za taki remoncik bo ja w nastepnym tygodniu tez bede oddawal silnik do remontu i orientacujnie chcialbym wiedziec ile bedzie to kosztowac.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”