Nierówno pracujący silnik

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-02-05, 19:30

ok..dzieki wielkie.. :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-02-08, 13:41

w fordzie drogo chyba chca (u mnie 240zl za podlaczenie).

podjedz do byle warsztatu co ma jakikolwiek komputer, chyba kazdy skanuje std OBDII.
a najlepiej kup sobie skaner za 300 zl i bedziesz niezalezny.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-02-09, 08:35

gdzie taki skaner moge kupic....jakis konkretny model jest zalecany??



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-02-09, 09:08

ja uzywam tego jest spox i po PL:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl& ... prodid=217

329zl.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-02-09, 09:36

swietnie..dzieki..juz zamowilem... :ok:



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-03-01, 13:57

przeczyscilem przepustnice, obroty sie podniosly i sa rowne...OBDII wkasowalem blad ..i po problemie :) :) :) :)



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-03-01, 13:59

mam pyt ..olej w silniku smierdzi troche benzyna,,mam przebieg 50 000 tys mil
czy to normalne w konikach?????? :niepewny:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-01, 14:12

troche moze smierdzec, pytanie czy go przybywa...



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-03-01, 14:28

powalczymy i z tym...olej dopiero co wymienialem..duze roznice moga byc jak przybywa?..jak przybywa to pewnie pierscienie?
Ostatnio zmieniony 2010-03-01, 14:54 przez adasko74, łącznie zmieniany 1 raz.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-01, 14:36

ta, jak przybywa, to juz niedobrze. ale niekoniecznie musi oznaczac pierscienie, moze go zalewac, ale to byloby widoczne po wiekszym zuzyciu niz zazwyczaj.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-03-01, 15:28

a może poprostu robisz krótkie trasy,nie dogrzewasz silnika?
przy zimnym motorze komp podaje bogatszą dawkę,a niedopalone paliwo,spływa sobie do miski olejowej,często wtedy pojawia sie tam też nieodparowana woda z otoczenia co robi nam z oleju koktajl olejowo-wodno-benzynowy :zdziwko:
może też być niesprawny jakiś element ukladu zaplonowego,wtedy niedopalona beznyna też musi gdzieś się podziać.
Pałowanie samochodu na zimnym silniku gdzie elementy takie jak pierścienie nie są spasowane z cylindrem przed osiągnięciem "swojej" temp. pracy też mogą być tego powodem zdziwić się można bo motor przeciętnego benzyniaka nie powinien być katowany przed osiągnięciem optymalnej temperatury oleju 90*C kiedy to oliwa zaczyna w pełni chronić wnętrze silnika, a to następuje dopiero po jakichś 5-8 kilometrach jazdy :hyhy: kto ma wskażnik temp. oleju napewno to zaobserwował


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-03-01, 17:00

nie pozostaje mi nic innego jak obserwowac poziom oleju..i od tego zaczne... :)
fak faktem mam krotkie odcinki przejazdow...10 km :kwasny:
czsem dostaje po garach bo to trzypasmowka :hyhy: i 15 min jazdy do pracy...
musze dalej prace znalesc :D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-02, 12:49

przyszla mi jeszcze jedna mysl, moze wtryski Ci leja? i np po przekreceniu zaplonu cisnienie na listwie rosnie, a wtryski puszczaja do baniaka?
na skanerze obdII bylo by to widoczne np po spadku cisnienia na listwie bez odpalania auta, albo na korektach paliwowych, byly by na -, czyli zminiejszanie dawki paliwa.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-03-03, 16:58

olej mialem ponad norme o centymetr..na bagnecie..wymieniam olej i filtr..zobacze jak teraz bedzie przy spokojnej jezdzie..na zimnym silniku..



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-03-04, 19:27

podlaczylem pod obdII na listwie pokazuje po przekreceniu zplonu 500 i spada na 324..
????? :niepewny:



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”