Hamownia

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
xmassive
Posty: 4
Rejestracja: 2010-05-28, 20:00

Post autor: xmassive » 2010-05-30, 22:19

oo noo to takie osiągi mi już odpowiadają. myślę że spalanie pewnie jest między 20 a 30l wiec do zniesienia bo ciągle mam takie spalania w samochodach



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-05-31, 09:08

Firma JetRonik może jeśli będziemy chcieli zorganizować Dyno Day z Grillem.
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnosnie stanu naszych silnikow.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .


lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-06-02, 12:25

Jak ktos sledzi forum to podaje filmik .
jest tam 06 s podane nazwisko JON LUND http://www.lundracing.com/ wlasnie on mi pisal program.
jest jednym z najlepszych tunerow. obsluguje najlepszze firmy takie jak Kenny Bell itd..



Firma JetRonik może jeśli będziemy chcieli zorganizować Dyno Day z Grillem.
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .


lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
7. ...



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-06-02, 19:04

Firma JetRonik może jeśli będziemy chcieli zorganizować Dyno Day z Grillem.
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .


lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
7.dr.Killer
8...


Obrazek

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-06-05, 22:14

koral pisze:
AluStar pisze:Obejrzałem dokladenie ten filmik ktory mowi ze ten oto mustang ma 763rwhp
mam porownanie tez z tym samym kompresorem i potwierdza to moja opinie ze ich hamownie znacznie zawyżają wartości.

U mnei jest doladowanei 25 PSI ( powyzej 1,5 Bara ) i wyszlo 732 KM. ( wiecej o 10 PSI :przestraszony: )
tak wiec:

NASZE HAMOWNIE POKAZUJA ZNACZNIE MNIEJSZE WARTOSCI NIZ U NICH ..
U nas by wyszlo max 660 KM - Na Bank
Alu, smiem twierdzic ze to nie ich hamownie zawyżaja tylko nasze zaniżają, Ty te 730KM w stanach mialbys na kołach a na silniku ponad 800 przy booscie 25psi..

masz potwora nie auto, no ale dobrze nad nim panujesz i nie dajesz soba rządzic :) i tak trzymac

Amerykanie mierza moc na kolach , bo jak masz automata nie pomierzysz mocy na silniku.
Jak masz manuala mozesz zmierzyc moc na silniku i na kolach. Ja mierzylem na hamowni inercyjnej, najpierw auto rozpedza rolki, w ten sposob mierzy sie moc na kolach, nastepnie wciska sie sprzeglo i mierzy sie straty na ukladzie przeniesienia napedu, czyli mierzy sie spadek predkosci obrotowej na rolkach w czasie, czyli im szybciej zwalnia tym wieksze mamy straty na ukladzie przeniesienia napedu. Sama moc na silniku to suma mocy na kolach plus moc tracona na ukladzie przeniesienia napedu. Jak masz automatyczna skrzynie to nie pomierzysz strat na skrzyni i cala metode szlag trafia, dlatego amerykany mierza na kolach. Moc na silniku jest wieksza niz moc na kolach, oczywista oczywistosc. W moim aucie moc na siliku wg europejskiej normy byla 3% wieksza niz moc wg amerykanskiej normy na silniku. Powinno sie podawac ze moc byla mierzona wg normy DIN 70020 lub wg normy SAE J1349 lub innej.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

BININ
Młodszy Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 2010-06-30, 18:13
Model: 2007 cabrio
Silnik: V6 3.8
Kolor: niebieski

Post autor: BININ » 2010-07-03, 04:01

Mam pytanko, czy wiecie jakie sa osiagi serii 4.0 v6 manual z 2007. Chodzi mi o przespieszenie do setki, max. predkosc no i momencik.Jak by ktos podrzucil byl bym wdzieczny.



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2010-07-06, 12:25

Moje V6 2005 manual

viewtopic.php?t=1130


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-15, 11:53

Madasek i RedHornet wrzućcie wykresy waszych koników . po pomiarze na hamowni ..
4,6 V8 :



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-08-16, 22:08

Wybaczcie mi to odrobinę idiotyczne pytanie, ale ktoś już automat "hamował"? :)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-17, 12:23

wielu, np ja czy celi ;) nie ma z tym zadnego problemu :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-08-17, 13:08

Dzięki, koral. :) O tym nie wiedziałem lub to przegapiłem.

celibad, możesz wrzucić swój wynik?


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Hamownia, kiedy warto sprawdzić swoje auto?

Post autor: AluStar » 2011-07-10, 14:05

Pozwole sobie wkleic ciekawy art .

Na pewno każdy z Was coś kiedyś słyszał na temat hamowni. Jedni zapewne już tam byli, a inni nawet nie kwapią się tam zajrzeć, bo jak twierdzą nie ma po co. Dziś udowodnimy Wam, że hamownia może pomóc w zdiagnozowaniu problemów, których mechanicy w warsztacie mogą po prostu nie wykryć.

Czym właściwie jest hamownia?

Hamownia to pomieszczenie wyposażone w odpowiednią aparaturę służącą do badania parametrów silnika. Rozróżniamy dwa rodzaje hamowni, silnikową i podwoziową. Procedura badania auta w tej pierwszej jest dość skomplikowana, ponieważ wymaga ona zamontowania silnika wraz z osprzętem i oprogramowaniem na specjalnym stanowisku badawczym.

Hamownia podwoziowa jest bardziej praktyczna i łatwiej dostępna dla przeciętnego zjadacza chleba. Tego typu punkt wygląda jak stacja diagnostyczna, żeby zbadać samochód wystarczy wjechać nim na rolki (nie wszystkie rodzaje hamowni dostosowane są do określonych rodzajów napędu) i odpowiednio go zabezpieczyć. Po wykonaniu poniższych czynności auto rozpędzane jest do odpowiedniej prędkości, a aparatura rozpoczyna wszelkiego rodzaju pomiary.

Czy warto inwestować w opony energooszczędne?
Kiedy warto pojechać na hamownię?


Kiedy po pewnym okresie użytkowania samochodu czujemy wyraźny spadek mocy, a nasz mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku wówczas powinniśmy udać się na wykonanie tego typu pomiarów.

Jeśli chcemy w jakiś sposób zmodyfikować nasze auto np. zamontować instalację gazową, zmienić układ wydechowy, poddać je tuningowi mechanicznemu to wizyta w hamowni również jest naszym niezaprzeczalnym obowiązkiem. Poniżej wyjaśniamy jak badanie parametrów silnika w hamowni pomoże Wam w podanych przypadkach.
Czujesz spadek mocy?

Często zdarza się, że w serwisie mechanik jedynie podłączy nasze auto do komputer i stwierdzi, że skoro nie ma błędów to wszystko jest w porządku. W rzeczywistości jest tak, że nie wszystkie usterki są wykrywalne przez komputer samochodu. Na przykład – nieszczelności układu dolotowego nie zostaną rozpoznane przez system samodiagnozy, a badanie auta na hamowni przynajmniej skłoni naszego mechanika do znalezienia przyczyny niedoboru koni mechanicznych.
Pali jak smok?

Nie liczmy także na to, że wizyta w hamowni obniży zużycie paliwa naszego samochodu. Samo badanie nic nie zmienia – pomogą dopiero odpowiednio podjęte działania. W przypadku zakupu nowego pojazdu badanie na profesjonalnej hamowni, może posłużyć jako mocny argument na drodze sądowej.

Rodzaje olejów silnikowych. Czym kierować się przy ich wyborze?
Inwestujesz w instalację LPG?


Naszym zdaniem wizyta na hamowni powinna być obowiązkiem każdego kierowcy zakładającego instalację LPG. Często zdarza się, że zakład montujący tego typu układ przeprowadza wyłącznie analizę spalin. Niestety, później okazuje się, że jednostka napędowa, która doskonale radzi sobie w warsztacie, nie radzi sobie na drodze. Ponadto hamownia pomoże nam określić jaki wpływ miała instalacja LPG na moc czy moment obrotowy naszego silnika.
Podkręcasz auto?

Nie kupujmy oprogramowania silnika przez internet, to najprostsza droga do ruiny naszej jednostki napędowej. Nie dajmy się również nabrać na to, że podkręcimy osiągi naszego auta bez wizyty na hamowni. Tego typu zbadanie samochodu przed i po tuningu jest koniecznością, jeśli oczekujemy realnego wzrostu mocy. Pamiętajmy o tym, że chip musi być odpowiednio dostosowany bezpośrednio pod nasze auto, żeby taki był musimy precyzyjnie zbadać parametry jednostki napędowej.

Uwaga na oszustów!
Czasem zdarza się, że niektórzy mechanicy odpowiednio ustawiają hamownie tak, żeby udowodnić klientowi, iż wydane u nich pieniądze przyniosły doskonałe rezultaty.
Wymieniasz turbosprężarkę lub intercooler?

Jeśli wymienimy turbosprężarkę na standardową lub na większą, wówczas dzięki sprawdzeniu auta na hamowni dowiemy się w jakiej kondycji jest nasz motor po takim zabiegu. Niektórzy zalecają również, żeby zbadać moc i moment obrotowy po wymianie intercoolera, nawet na seryjny.

Jak zapobiec zerwaniu paska rozrządu?
Kiedy zmieniasz wydech


Często młodym kierowcom wydaje się, że jeśli wymienią wydech na nieseryjny to ich auto zyska większą moc. Oczywiście to nie zawsze jest prawdą, jeśli nie wymienimy całego wydechu, a jedynie zmodyfikujemy jego część nie liczmy na znaczną poprawę parametrów silnika. W tym przypadku również należy odwiedzić hamownie przed i po wymianie tłumika. Jeśli oczywiście zależy nam na osiągach, a nie na samym efekcie akustycznym.
Na koniec

Wizyta w hamowni może pomóc nam nie tylko jeżeli chcemy podkręcić osiągi naszego auta, ale także gdy mamy problem ze zdiagnozowaniem awarii w silniku. Wszelkie problemy z układem zasilania, układem zapłonowym lub turbosprężarką zostaną ujawnione właśnie dzięki zbadaniu auta na hamowni. Koszt takiej wizyty nie powinien przekroczyć 200 złotych. Oczywiście czasem zdarza się, że wprawiony mechanik naprawi to wszystko bez potrzeby wizyty na hamowni.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Spot we Wrocku 2012

Post autor: AluStar » 2011-10-09, 22:11

Odgrzeje kotleta

Moze na wiosne mialo by kilka osób ochotę spotkać sie we Wrocławiu w celu sprawdzenia naszych konikow.w firmie Jetronik .
Jako nocleg wybierzemy zaprzyjaznione Kepno, ale docelowo od samego rana bysmy mogli sprawdzic nasze koniki na hamowni i nie tylko.
Co o tym sadzicie - warto takie cos zorganizaowac - jak bylo by z 7-10 autek to juz warto .



Dostaniemy napewno specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Hamownia

Post autor: Stachu_xjr » 2011-10-09, 22:15

Ja bym sie pisał :) przez Zime mam zamiar kupić aftercooler i rolke na vortecha dodatkowy kit z brenspeed , zeby mu troszke jescze kucy dodać więc bede do Bobika uderzał :)



Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: Spot we Wrocku 2012

Post autor: Bielek » 2011-10-09, 22:17

AluStar pisze:Odgrzeje kotleta

Moze na wiosne mialo by kilka osób ochotę spotkać sie we Wrocławiu w celu sprawdzenia naszych konikow.w firmie Jetronik .
Jako nocleg wybierzemy zaprzyjaznione Kepno, ale docelowo od samego rana bysmy mogli sprawdzic nasze koniki na hamowni i nie tylko.
Co o tym sadzicie - warto takie cos zorganizaowac - jak bylo by z 7-10 autek to juz warto .



Dostaniemy napewno specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
proszę przypomnij mi o tej akcji jakiś miesiąc wcześniej ok?


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”