Hamownia
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Firma JetRonik może jeśli będziemy chcieli zorganizować Dyno Day z Grillem.
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnosnie stanu naszych silnikow.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnosnie stanu naszych silnikow.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
Jak ktos sledzi forum to podaje filmik .
jest tam 06 s podane nazwisko JON LUND http://www.lundracing.com/ wlasnie on mi pisal program.
jest jednym z najlepszych tunerow. obsluguje najlepszze firmy takie jak Kenny Bell itd..
Firma JetRonik może jeśli będziemy chcieli zorganizować Dyno Day z Grillem.
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
7. ...
jest tam 06 s podane nazwisko JON LUND http://www.lundracing.com/ wlasnie on mi pisal program.
jest jednym z najlepszych tunerow. obsluguje najlepszze firmy takie jak Kenny Bell itd..
Firma JetRonik może jeśli będziemy chcieli zorganizować Dyno Day z Grillem.
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
7. ...
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Firma JetRonik może jeśli będziemy chcieli zorganizować Dyno Day z Grillem.
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
7.dr.Killer
8...
Dostaniemy specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
lista chetnych: Lokalizacja Wrocław
1.RedHornet
2.Madasek
3.AluStar
4.Celibad
5.Kaes
6.Koral (ale dopiero jak mi BAP przyjdzie)
7.dr.Killer
8...

- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Alu, smiem twierdzic ze to nie ich hamownie zawyżaja tylko nasze zaniżają, Ty te 730KM w stanach mialbys na kołach a na silniku ponad 800 przy booscie 25psi..koral pisze:AluStar pisze:Obejrzałem dokladenie ten filmik ktory mowi ze ten oto mustang ma 763rwhp
mam porownanie tez z tym samym kompresorem i potwierdza to moja opinie ze ich hamownie znacznie zawyżają wartości.
U mnei jest doladowanei 25 PSI ( powyzej 1,5 Bara ) i wyszlo 732 KM. ( wiecej o 10 PSI)
tak wiec:
NASZE HAMOWNIE POKAZUJA ZNACZNIE MNIEJSZE WARTOSCI NIZ U NICH ..
U nas by wyszlo max 660 KM - Na Bank
masz potwora nie auto, no ale dobrze nad nim panujesz i nie dajesz soba rządzic

Amerykanie mierza moc na kolach , bo jak masz automata nie pomierzysz mocy na silniku.
Jak masz manuala mozesz zmierzyc moc na silniku i na kolach. Ja mierzylem na hamowni inercyjnej, najpierw auto rozpedza rolki, w ten sposob mierzy sie moc na kolach, nastepnie wciska sie sprzeglo i mierzy sie straty na ukladzie przeniesienia napedu, czyli mierzy sie spadek predkosci obrotowej na rolkach w czasie, czyli im szybciej zwalnia tym wieksze mamy straty na ukladzie przeniesienia napedu. Sama moc na silniku to suma mocy na kolach plus moc tracona na ukladzie przeniesienia napedu. Jak masz automatyczna skrzynie to nie pomierzysz strat na skrzyni i cala metode szlag trafia, dlatego amerykany mierza na kolach. Moc na silniku jest wieksza niz moc na kolach, oczywista oczywistosc. W moim aucie moc na siliku wg europejskiej normy byla 3% wieksza niz moc wg amerykanskiej normy na silniku. Powinno sie podawac ze moc byla mierzona wg normy DIN 70020 lub wg normy SAE J1349 lub innej.
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
Hamownia, kiedy warto sprawdzić swoje auto?
Pozwole sobie wkleic ciekawy art .
Na pewno każdy z Was coś kiedyś słyszał na temat hamowni. Jedni zapewne już tam byli, a inni nawet nie kwapią się tam zajrzeć, bo jak twierdzą nie ma po co. Dziś udowodnimy Wam, że hamownia może pomóc w zdiagnozowaniu problemów, których mechanicy w warsztacie mogą po prostu nie wykryć.
Czym właściwie jest hamownia?
Hamownia to pomieszczenie wyposażone w odpowiednią aparaturę służącą do badania parametrów silnika. Rozróżniamy dwa rodzaje hamowni, silnikową i podwoziową. Procedura badania auta w tej pierwszej jest dość skomplikowana, ponieważ wymaga ona zamontowania silnika wraz z osprzętem i oprogramowaniem na specjalnym stanowisku badawczym.
Hamownia podwoziowa jest bardziej praktyczna i łatwiej dostępna dla przeciętnego zjadacza chleba. Tego typu punkt wygląda jak stacja diagnostyczna, żeby zbadać samochód wystarczy wjechać nim na rolki (nie wszystkie rodzaje hamowni dostosowane są do określonych rodzajów napędu) i odpowiednio go zabezpieczyć. Po wykonaniu poniższych czynności auto rozpędzane jest do odpowiedniej prędkości, a aparatura rozpoczyna wszelkiego rodzaju pomiary.
Czy warto inwestować w opony energooszczędne?
Kiedy warto pojechać na hamownię?
Kiedy po pewnym okresie użytkowania samochodu czujemy wyraźny spadek mocy, a nasz mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku wówczas powinniśmy udać się na wykonanie tego typu pomiarów.
Jeśli chcemy w jakiś sposób zmodyfikować nasze auto np. zamontować instalację gazową, zmienić układ wydechowy, poddać je tuningowi mechanicznemu to wizyta w hamowni również jest naszym niezaprzeczalnym obowiązkiem. Poniżej wyjaśniamy jak badanie parametrów silnika w hamowni pomoże Wam w podanych przypadkach.
Czujesz spadek mocy?
Często zdarza się, że w serwisie mechanik jedynie podłączy nasze auto do komputer i stwierdzi, że skoro nie ma błędów to wszystko jest w porządku. W rzeczywistości jest tak, że nie wszystkie usterki są wykrywalne przez komputer samochodu. Na przykład – nieszczelności układu dolotowego nie zostaną rozpoznane przez system samodiagnozy, a badanie auta na hamowni przynajmniej skłoni naszego mechanika do znalezienia przyczyny niedoboru koni mechanicznych.
Pali jak smok?
Nie liczmy także na to, że wizyta w hamowni obniży zużycie paliwa naszego samochodu. Samo badanie nic nie zmienia – pomogą dopiero odpowiednio podjęte działania. W przypadku zakupu nowego pojazdu badanie na profesjonalnej hamowni, może posłużyć jako mocny argument na drodze sądowej.
Rodzaje olejów silnikowych. Czym kierować się przy ich wyborze?
Inwestujesz w instalację LPG?
Naszym zdaniem wizyta na hamowni powinna być obowiązkiem każdego kierowcy zakładającego instalację LPG. Często zdarza się, że zakład montujący tego typu układ przeprowadza wyłącznie analizę spalin. Niestety, później okazuje się, że jednostka napędowa, która doskonale radzi sobie w warsztacie, nie radzi sobie na drodze. Ponadto hamownia pomoże nam określić jaki wpływ miała instalacja LPG na moc czy moment obrotowy naszego silnika.
Podkręcasz auto?
Nie kupujmy oprogramowania silnika przez internet, to najprostsza droga do ruiny naszej jednostki napędowej. Nie dajmy się również nabrać na to, że podkręcimy osiągi naszego auta bez wizyty na hamowni. Tego typu zbadanie samochodu przed i po tuningu jest koniecznością, jeśli oczekujemy realnego wzrostu mocy. Pamiętajmy o tym, że chip musi być odpowiednio dostosowany bezpośrednio pod nasze auto, żeby taki był musimy precyzyjnie zbadać parametry jednostki napędowej.
Uwaga na oszustów! Czasem zdarza się, że niektórzy mechanicy odpowiednio ustawiają hamownie tak, żeby udowodnić klientowi, iż wydane u nich pieniądze przyniosły doskonałe rezultaty.
Wymieniasz turbosprężarkę lub intercooler?
Jeśli wymienimy turbosprężarkę na standardową lub na większą, wówczas dzięki sprawdzeniu auta na hamowni dowiemy się w jakiej kondycji jest nasz motor po takim zabiegu. Niektórzy zalecają również, żeby zbadać moc i moment obrotowy po wymianie intercoolera, nawet na seryjny.
Jak zapobiec zerwaniu paska rozrządu?
Kiedy zmieniasz wydech
Często młodym kierowcom wydaje się, że jeśli wymienią wydech na nieseryjny to ich auto zyska większą moc. Oczywiście to nie zawsze jest prawdą, jeśli nie wymienimy całego wydechu, a jedynie zmodyfikujemy jego część nie liczmy na znaczną poprawę parametrów silnika. W tym przypadku również należy odwiedzić hamownie przed i po wymianie tłumika. Jeśli oczywiście zależy nam na osiągach, a nie na samym efekcie akustycznym.
Na koniec
Wizyta w hamowni może pomóc nam nie tylko jeżeli chcemy podkręcić osiągi naszego auta, ale także gdy mamy problem ze zdiagnozowaniem awarii w silniku. Wszelkie problemy z układem zasilania, układem zapłonowym lub turbosprężarką zostaną ujawnione właśnie dzięki zbadaniu auta na hamowni. Koszt takiej wizyty nie powinien przekroczyć 200 złotych. Oczywiście czasem zdarza się, że wprawiony mechanik naprawi to wszystko bez potrzeby wizyty na hamowni.
Na pewno każdy z Was coś kiedyś słyszał na temat hamowni. Jedni zapewne już tam byli, a inni nawet nie kwapią się tam zajrzeć, bo jak twierdzą nie ma po co. Dziś udowodnimy Wam, że hamownia może pomóc w zdiagnozowaniu problemów, których mechanicy w warsztacie mogą po prostu nie wykryć.
Czym właściwie jest hamownia?
Hamownia to pomieszczenie wyposażone w odpowiednią aparaturę służącą do badania parametrów silnika. Rozróżniamy dwa rodzaje hamowni, silnikową i podwoziową. Procedura badania auta w tej pierwszej jest dość skomplikowana, ponieważ wymaga ona zamontowania silnika wraz z osprzętem i oprogramowaniem na specjalnym stanowisku badawczym.
Hamownia podwoziowa jest bardziej praktyczna i łatwiej dostępna dla przeciętnego zjadacza chleba. Tego typu punkt wygląda jak stacja diagnostyczna, żeby zbadać samochód wystarczy wjechać nim na rolki (nie wszystkie rodzaje hamowni dostosowane są do określonych rodzajów napędu) i odpowiednio go zabezpieczyć. Po wykonaniu poniższych czynności auto rozpędzane jest do odpowiedniej prędkości, a aparatura rozpoczyna wszelkiego rodzaju pomiary.
Czy warto inwestować w opony energooszczędne?
Kiedy warto pojechać na hamownię?
Kiedy po pewnym okresie użytkowania samochodu czujemy wyraźny spadek mocy, a nasz mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku wówczas powinniśmy udać się na wykonanie tego typu pomiarów.
Jeśli chcemy w jakiś sposób zmodyfikować nasze auto np. zamontować instalację gazową, zmienić układ wydechowy, poddać je tuningowi mechanicznemu to wizyta w hamowni również jest naszym niezaprzeczalnym obowiązkiem. Poniżej wyjaśniamy jak badanie parametrów silnika w hamowni pomoże Wam w podanych przypadkach.
Czujesz spadek mocy?
Często zdarza się, że w serwisie mechanik jedynie podłączy nasze auto do komputer i stwierdzi, że skoro nie ma błędów to wszystko jest w porządku. W rzeczywistości jest tak, że nie wszystkie usterki są wykrywalne przez komputer samochodu. Na przykład – nieszczelności układu dolotowego nie zostaną rozpoznane przez system samodiagnozy, a badanie auta na hamowni przynajmniej skłoni naszego mechanika do znalezienia przyczyny niedoboru koni mechanicznych.
Pali jak smok?
Nie liczmy także na to, że wizyta w hamowni obniży zużycie paliwa naszego samochodu. Samo badanie nic nie zmienia – pomogą dopiero odpowiednio podjęte działania. W przypadku zakupu nowego pojazdu badanie na profesjonalnej hamowni, może posłużyć jako mocny argument na drodze sądowej.
Rodzaje olejów silnikowych. Czym kierować się przy ich wyborze?
Inwestujesz w instalację LPG?
Naszym zdaniem wizyta na hamowni powinna być obowiązkiem każdego kierowcy zakładającego instalację LPG. Często zdarza się, że zakład montujący tego typu układ przeprowadza wyłącznie analizę spalin. Niestety, później okazuje się, że jednostka napędowa, która doskonale radzi sobie w warsztacie, nie radzi sobie na drodze. Ponadto hamownia pomoże nam określić jaki wpływ miała instalacja LPG na moc czy moment obrotowy naszego silnika.
Podkręcasz auto?
Nie kupujmy oprogramowania silnika przez internet, to najprostsza droga do ruiny naszej jednostki napędowej. Nie dajmy się również nabrać na to, że podkręcimy osiągi naszego auta bez wizyty na hamowni. Tego typu zbadanie samochodu przed i po tuningu jest koniecznością, jeśli oczekujemy realnego wzrostu mocy. Pamiętajmy o tym, że chip musi być odpowiednio dostosowany bezpośrednio pod nasze auto, żeby taki był musimy precyzyjnie zbadać parametry jednostki napędowej.
Uwaga na oszustów! Czasem zdarza się, że niektórzy mechanicy odpowiednio ustawiają hamownie tak, żeby udowodnić klientowi, iż wydane u nich pieniądze przyniosły doskonałe rezultaty.
Wymieniasz turbosprężarkę lub intercooler?
Jeśli wymienimy turbosprężarkę na standardową lub na większą, wówczas dzięki sprawdzeniu auta na hamowni dowiemy się w jakiej kondycji jest nasz motor po takim zabiegu. Niektórzy zalecają również, żeby zbadać moc i moment obrotowy po wymianie intercoolera, nawet na seryjny.
Jak zapobiec zerwaniu paska rozrządu?
Kiedy zmieniasz wydech
Często młodym kierowcom wydaje się, że jeśli wymienią wydech na nieseryjny to ich auto zyska większą moc. Oczywiście to nie zawsze jest prawdą, jeśli nie wymienimy całego wydechu, a jedynie zmodyfikujemy jego część nie liczmy na znaczną poprawę parametrów silnika. W tym przypadku również należy odwiedzić hamownie przed i po wymianie tłumika. Jeśli oczywiście zależy nam na osiągach, a nie na samym efekcie akustycznym.
Na koniec
Wizyta w hamowni może pomóc nam nie tylko jeżeli chcemy podkręcić osiągi naszego auta, ale także gdy mamy problem ze zdiagnozowaniem awarii w silniku. Wszelkie problemy z układem zasilania, układem zapłonowym lub turbosprężarką zostaną ujawnione właśnie dzięki zbadaniu auta na hamowni. Koszt takiej wizyty nie powinien przekroczyć 200 złotych. Oczywiście czasem zdarza się, że wprawiony mechanik naprawi to wszystko bez potrzeby wizyty na hamowni.
Spot we Wrocku 2012
Odgrzeje kotleta
Moze na wiosne mialo by kilka osób ochotę spotkać sie we Wrocławiu w celu sprawdzenia naszych konikow.w firmie Jetronik .
Jako nocleg wybierzemy zaprzyjaznione Kepno, ale docelowo od samego rana bysmy mogli sprawdzic nasze koniki na hamowni i nie tylko.
Co o tym sadzicie - warto takie cos zorganizaowac - jak bylo by z 7-10 autek to juz warto .
Dostaniemy napewno specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
Moze na wiosne mialo by kilka osób ochotę spotkać sie we Wrocławiu w celu sprawdzenia naszych konikow.w firmie Jetronik .
Jako nocleg wybierzemy zaprzyjaznione Kepno, ale docelowo od samego rana bysmy mogli sprawdzic nasze koniki na hamowni i nie tylko.
Co o tym sadzicie - warto takie cos zorganizaowac - jak bylo by z 7-10 autek to juz warto .
Dostaniemy napewno specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Hamownia
Ja bym sie pisał
przez Zime mam zamiar kupić aftercooler i rolke na vortecha dodatkowy kit z brenspeed , zeby mu troszke jescze kucy dodać więc bede do Bobika uderzał 


- Bielek
- Forumowicz
- Posty: 1573
- Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
- Model: Mustang 1965 conv
- Kolor: niebieski
- Kontakt:
Re: Spot we Wrocku 2012
proszę przypomnij mi o tej akcji jakiś miesiąc wcześniej ok?AluStar pisze:Odgrzeje kotleta
Moze na wiosne mialo by kilka osób ochotę spotkać sie we Wrocławiu w celu sprawdzenia naszych konikow.w firmie Jetronik .
Jako nocleg wybierzemy zaprzyjaznione Kepno, ale docelowo od samego rana bysmy mogli sprawdzic nasze koniki na hamowni i nie tylko.
Co o tym sadzicie - warto takie cos zorganizaowac - jak bylo by z 7-10 autek to juz warto .
Dostaniemy napewno specjalne ceny na pomiar i info odnośnie stanu naszych silników.
Uważam ze jest to fajny pomysł na spotkanie z możliwością sprawdzenia czy źrebaczki nie ociekają .
[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]