Karol, zawsze się tak rozpisujesz więc i ja tym razem postaram się Tobie dorównać
i również bardzo cię lubię......ciebie poprostu nie da się nie lubić
Każdy tuning niesie za sobą jakieś ryzyko czy to N/A, turbo, nitro, ,kompresor,metanol, czy nawet strumiennica w wydechu

każda z tych rzeczy ma przynieść pożądany efekt i ucieszyć właściciela,niestety nie raz bywa tak,że zainwestowana kwota pieniędzy i włożona praca obraca się w G..no (dobrze wiem po sobie) Także .....jak ktoś nic nie robi to nic nie popsuje

tego trzeba się trzymać
Nie chcę się kłócić na temat tego co jest lepsze czy gorsze kompresor,czy może nitro itp. każdy sam wybiera sobie modyfikacje na które go stać i które mu odpowiadają
W przypadku mojego silnika modyfikacje w N/A nie mają już sensu bo nie mam co liczyć na przyrosty większe jak 20-30KM, a to mnie "nie rozerwie"
głowice mam aluminiowe aftermarketowe zrobione z myślą o nitro itp (wzmocnione ścianki)
kute tłoki,sprzęgło do 700NM, jedne z najlepszych dostępnych w USA przewody, świece i aparat zapłonowy więc czemu nie spróbować z N2O
Na kompresor nie zdecydowałbym się z kilku powodów;
-Polska to nie Stany,znalezienie fachowca który to ogarnie (nawet z instrukcją montażu)
graniczy z cudem, założenie kompresora do silnika N/A to nie taki lekki chleb,oczywiście aby to chciało jeżdzić, a nie stać 364 dni w roku u mechanika
-za drogi biznes jak dla mnie wydać na kompresor 3000-5000 USD (za to miałbym dół Big block powiedzmy 7-9 litrów pojemności,albo small block Boss-a

)
- kompresor na seryjnym dole jest mało rozwojowy marzą mi się moce 700-1000KM
aaaa...z tym EGT rosnącym do 1000 czy 1100*C to trochę przesadzasz,
Stajesz na starcie na 1/4 mili.... na 1 biegu nie ma sensu odpalać N2O (trakcja) dlatego uruchamiasz system wciskając gaz do podłogi po zmianie na 2-gi bieg przy 3500-4000 RPM, minęło od startu do wtryśnięcia podtlenku jakieś 3-4 sekundy więc do mety pojedziesz max 8-9 sekund,uwierz mi,że jak w miedzy czasie zerkniesz chociaż raz na zegar EGT to nie ma stresu o "spłynięcie tłoków" itp.
U mnie wskazania na zegarze podczas "butowania" nie przekraczają 700-780*C, natomiast po przejechaniu się z nitro temperatura nie dobija do więcej jak 700*C
Pytałeś jeszcze kto mi montował instalację;
Ta sama firma która robiła mi w zeszłym roku strokera który jak wiadomo uległ lekkiej destrukcji

dałem jeszcze raz szansę majstrowi na zrehabilitowanie się
Samą instalację czyli, solenoidy paliwo i N2O,przewody,mikro-przełącznik,mocowania butli, wtrysk, włącznik główny,system purge (wyczystka),przekażnik,dysze 50KM i trochę kabelków dobrej firmy DynoTune wygrałem na aukcji allegro jako używane wyjęte z audi TT turbo wersja usa, za kwotę 200zł,aukcja dotyczyła również przepływomierza, oraz zegar boost Autometer gość myślał, że to do nitro

graty te sprzedałem za 300zł również na allegro
Brakującą mi butlę zakupiłem również na allegro, nową firmy wizards of NOS aluminiową 5.5kg pojemności, koszt 320 zł z wysyłką okazjonalnie
brakował mi już tylko zegar wskazujący ciśnienie w butli kupiłem nowy do 100 bar za 90zł,oraz przewód zasilający który dałem dorobić w zakładzie zajmującym się hydrauliką siłową za 160zł wytrzymujący 210 bar ciągłej pracy
do wszystkiego tankowanie 50zł/kg. 275zł +jakieś pierdoły
Razem nitro gotowe do jazdy ~750zł
sama instalacja wszystkiego w aucie zajęła mi może 2-3 godziny.......a szukanie info na temat nitro na necie przynajmniej kilkanaście wieczorów
