dodatek do oleju(jaki?)
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
dodatek do oleju(jaki?)
Heja wszystkim.
Mam kolejne pytanie,otoz chodzi mi o dodatek ,ktory trzeba zapodac do oleju silnika, po calkowitej regeneracji (panewki,glowice,itd,itd>)Czy macie cos sprawdzonego,co moge kupic u nas w PL?
Mam kolejne pytanie,otoz chodzi mi o dodatek ,ktory trzeba zapodac do oleju silnika, po calkowitej regeneracji (panewki,glowice,itd,itd>)Czy macie cos sprawdzonego,co moge kupic u nas w PL?
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: dodatek do oleju(jaki?)
to,ale nie wiem dzie kupic w Polsce
http://www.compperformancegroupstores.c ... egory_Code" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eastwood.com/ew-zddp-oil-additive-4-oz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.summitracing.com/parts/NAL-88862586/" onclick="window.open(this.href);return false;
dlaczego
http://mgaguru.com/mgtech/engine/of104a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.compperformancegroupstores.c ... egory_Code" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eastwood.com/ew-zddp-oil-additive-4-oz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.summitracing.com/parts/NAL-88862586/" onclick="window.open(this.href);return false;
dlaczego
http://mgaguru.com/mgtech/engine/of104a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: dodatek do oleju(jaki?)
Rick wielkie dzieki,zapytam,popatrze.w Pl mamy cos takiego:
http://allegro.pl/liqui-moly-oil-additi ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false; LUB
http://allegro.pl/dodatek-do-oleju-mine ... 79705.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak myslisz bedzie ok dla silnika 289CI?(REBUILD ENGINE)
http://allegro.pl/liqui-moly-oil-additi ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false; LUB
http://allegro.pl/dodatek-do-oleju-mine ... 79705.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak myslisz bedzie ok dla silnika 289CI?(REBUILD ENGINE)
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: dodatek do oleju(jaki?)
Czy uruchomić silnik jeszcze? Jest bardzo konkretny sposób do pierwszego uruchomienia silnika. Spróbuj znaleźć Comp kamery Przerwa w lube i butelkę dodatek GM cynku z dealerskiej GM jeśli masz. Bardzo ważne jest, aby używać produktów z cynku (zppd) w nim. Następnie należy uruchomić przez 30 minut, między 2200-2800 RPM. Duży problem jest ze starym stylu wałka rozrządu, które wymagają oleju i dodac cynku po KAŻDEJ wymiany
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: dodatek do oleju(jaki?)
rick,
a czy dodatek zzpd nalezy uzywac zawsze ? czy jesli walek rozrzadu zostal wymieniony na nowy np. comp cams to równiez nalezy uzywac tego dodatku ?
a czy dodatek zzpd nalezy uzywac zawsze ? czy jesli walek rozrzadu zostal wymieniony na nowy np. comp cams to równiez nalezy uzywac tego dodatku ?
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: dodatek do oleju(jaki?)
tu używamy przy każdej zmianie oleju. Jeśli masz cam walca, jest OK.starych silników Ford przed 1985 potrzebują każdej wymianie oleju. Dodatek oleju z GM jest to, co większość z nas używa, ponieważ jest to jeden z najlepszych, najtańszych i dealer ma go w magazynie.
dużo facetów miał rozrządu awarii i to z powodu nowoczesnego oleju, to nie jest dla starych silników więcej. Wielu facetów majem 85 do 95 5.0 silnik z 289 akcesoria. Tak patrząc na to nie wiesz, że jest to 5.0, ale wtedy masz korzyści z bardziej nowoczesny wygląd silnika stary wygląd.masz lepszy wałek rozrządu, lepsze głowy, lepsze uszczelnień, większą moc i zużycie paliwa, nie przejmuj się po raz pierwszy, aby go uruchomić, nie ma dodatek do oleju i benzyny. To jest po prostu lepszym Tecnology w 85-95 5.0 silnik
Kiedy wziąłem silnika alski do maszynista, był zaskoczony, aby zobaczyć 289. On nie miał jedno do co najmniej 5 lat, a nie tylko jeden w ciągu ostatnich 12 lat
dużo facetów miał rozrządu awarii i to z powodu nowoczesnego oleju, to nie jest dla starych silników więcej. Wielu facetów majem 85 do 95 5.0 silnik z 289 akcesoria. Tak patrząc na to nie wiesz, że jest to 5.0, ale wtedy masz korzyści z bardziej nowoczesny wygląd silnika stary wygląd.masz lepszy wałek rozrządu, lepsze głowy, lepsze uszczelnień, większą moc i zużycie paliwa, nie przejmuj się po raz pierwszy, aby go uruchomić, nie ma dodatek do oleju i benzyny. To jest po prostu lepszym Tecnology w 85-95 5.0 silnik
Kiedy wziąłem silnika alski do maszynista, był zaskoczony, aby zobaczyć 289. On nie miał jedno do co najmniej 5 lat, a nie tylko jeden w ciągu ostatnich 12 lat
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: dodatek do oleju(jaki?)
http://www.joegibbsdriven.com/trainingc ... ldcar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: dodatek do oleju(jaki?)
a wiecie moze gdzie w Pl kupie ten dodatek ZDDP?Jak narazie szukam u nas ,ale szalu nie ma:(
Pav,czy moze wiesz gdzie?
Pav,czy moze wiesz gdzie?
- 70Lime met
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-02-02, 12:33
- Model: 70Mustang, 07Charger
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Lime green
- Kontakt:
Re: dodatek do oleju(jaki?)
hi, jesli kupicie olej 15W40 albo 20W50 ze specifikacja SF albo starszej niz F to nie musicie nic dodawac. W tym oleju jest dosyc zawartosci cynkowej do smarowania Lifter and Cam. ZDDP jest dodatek cynowy. To jest bardzo wazne. W nowych olejach tego jest bardzo malo ze wzgledu na ochrone srodowiska - LOOOL
W niemczech cena za 5L jest miedzy 9-13 euro z filtrem 20 euro razem. Zobaczcie czy dostaniecie taki olej od TEXACO. W polsce podobno produkukcja jest.
Olej RAVENOL i ROWE taki olej produkuja
W niemczech cena za 5L jest miedzy 9-13 euro z filtrem 20 euro razem. Zobaczcie czy dostaniecie taki olej od TEXACO. W polsce podobno produkukcja jest.
Olej RAVENOL i ROWE taki olej produkuja
take it easy, relaxt. pozdrawia Sebastian
http://www.youtube.com/watch?v=_zCSu0T7KtA
http://www.youtube.com/watch?v=_zCSu0T7KtA
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2010-06-11, 10:03
- Model: MUSTANG Hardtop
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black Pearl
Re: dodatek do oleju(jaki?)
Witam. Proszę Was o opinię na temat oleju do silnika 289 CID po kapitalnym remoncie. Od poprzedniego właściciela nie posiadam informacji jaki jest wałek rozrządu.
Według mnie najrozsądniejszym wyborem będzie LIQUI MOLY Classic Motorenöl SAE 20W-50 ;
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... html#title" onclick="window.open(this.href);return false;
lub CASTROL CLASSIC XL 20W50 ;
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7027099" onclick="window.open(this.href);return false;
myślałem też o takim MILLERS Oil CLASSIC ;
http://www.millersoils.pl/produkty/clas ... -silnikowe" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozważałem też zastosowanie oleju nowocześniejszego wyższej klasy + dodatek ZDDP.
Proszę o wszelkie sugestie co do olejów dostępnych obecnie.
Według mnie najrozsądniejszym wyborem będzie LIQUI MOLY Classic Motorenöl SAE 20W-50 ;
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... html#title" onclick="window.open(this.href);return false;
lub CASTROL CLASSIC XL 20W50 ;
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7027099" onclick="window.open(this.href);return false;
myślałem też o takim MILLERS Oil CLASSIC ;
http://www.millersoils.pl/produkty/clas ... -silnikowe" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozważałem też zastosowanie oleju nowocześniejszego wyższej klasy + dodatek ZDDP.
Proszę o wszelkie sugestie co do olejów dostępnych obecnie.
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: dodatek do oleju(jaki?)
wystarczy użyć oleju z cynkiem dla pierwszych 5000 mil. NIE syntetycznych, nie moly! zwykły olejek z cynku.Castrol klasyczny wygląda OK, ale ja wolę 10W30 do starych silników.Części silnika są dla 10W30. Ale upewnij się, że cynku w oleju!
po pierwszych 500 mil zmienić olej i filtr ponownie pozbyć Lubrykanty używane montażu i metalow pływających ł w oleju.
po pierwszych 500 mil zmienić olej i filtr ponownie pozbyć Lubrykanty używane montażu i metalow pływających ł w oleju.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2010-06-11, 10:03
- Model: MUSTANG Hardtop
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black Pearl
Re: dodatek do oleju(jaki?)
Po remoncie około 1000km. Olej ma już dwa lata i jest czysty, ale to już pora na świeży. Próbowałem znaleźć olej z dodatkiem ZDDP ale informacje od sprzedających są dość skromne. Posiadam wiedzę na ten temat na poziomie podstawowym a nie chciał bym popełnić błędu. Jak bym mógł poprosić o jakieś konkrety. Od razu zaznaczam, że kwestia pieniędzy jest dla mnie bez znaczenia.
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: dodatek do oleju(jaki?)
nawet jeśli silnik siedzi na rok, wymienić olej. Tworzy się pary wodnej w oleju podczas zmiany temperatury. Nawet zwykłe uruchomienie silnika i pozwalając jej bezczynności będzie forma kwasowa w oleju, który będzie jadł w części metalowych.
tutaj jest kilka informacji na temat ropy naftowej. Jest po angielsku, ale Google Translate powinno być ok.
http://www.classiccarmotoroil.com/articles.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zddplus.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.v8register.net/FilesV8/ZDDP% ... 040310.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.g503.com/advertising/oil-spec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nawet z tym wszystkim, nadal kończy się w zrujnowanym silników tutaj. Większość czasu to dlatego, że najlepsze części nie były używane.
tutaj jest kilka informacji na temat ropy naftowej. Jest po angielsku, ale Google Translate powinno być ok.
http://www.classiccarmotoroil.com/articles.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zddplus.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.v8register.net/FilesV8/ZDDP% ... 040310.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.g503.com/advertising/oil-spec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nawet z tym wszystkim, nadal kończy się w zrujnowanym silników tutaj. Większość czasu to dlatego, że najlepsze części nie były używane.
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: dodatek do oleju(jaki?)
wnioski są zatem proste:
- zawsze dodawać dodatek cynku do oleju przy starych silnikach (flat tapped)
- co roku wymiana oleju/filtra + dodatek cynku
- po remoncie silnika i dotarciu wymienić olej + dodatek oraz filtr po około 500-1000 mil
- zawsze dodawać dodatek cynku do oleju przy starych silnikach (flat tapped)
- co roku wymiana oleju/filtra + dodatek cynku
- po remoncie silnika i dotarciu wymienić olej + dodatek oraz filtr po około 500-1000 mil