dodatek do oleju(jaki?)

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: conver67 » 2011-05-15, 09:50

Heja wszystkim.
Mam kolejne pytanie,otoz chodzi mi o dodatek ,ktory trzeba zapodac do oleju silnika, po calkowitej regeneracji (panewki,glowice,itd,itd>)Czy macie cos sprawdzonego,co moge kupic u nas w PL?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: rick » 2011-05-15, 16:55

to,ale nie wiem dzie kupic w Polsce
http://www.compperformancegroupstores.c ... egory_Code" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eastwood.com/ew-zddp-oil-additive-4-oz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.summitracing.com/parts/NAL-88862586/" onclick="window.open(this.href);return false;

dlaczego
http://mgaguru.com/mgtech/engine/of104a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: conver67 » 2011-05-15, 18:25

Rick wielkie dzieki,zapytam,popatrze.w Pl mamy cos takiego:
http://allegro.pl/liqui-moly-oil-additi ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false; LUB
http://allegro.pl/dodatek-do-oleju-mine ... 79705.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak myslisz bedzie ok dla silnika 289CI?(REBUILD ENGINE)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: rick » 2011-05-16, 00:28

Czy uruchomić silnik jeszcze? Jest bardzo konkretny sposób do pierwszego uruchomienia silnika. Spróbuj znaleźć Comp kamery Przerwa w lube i butelkę dodatek GM cynku z dealerskiej GM jeśli masz. Bardzo ważne jest, aby używać produktów z cynku (zppd) w nim. Następnie należy uruchomić przez 30 minut, między 2200-2800 RPM. Duży problem jest ze starym stylu wałka rozrządu, które wymagają oleju i dodac cynku po KAŻDEJ wymiany



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: Pavulon_ » 2011-05-16, 07:44

rick,
a czy dodatek zzpd nalezy uzywac zawsze ? czy jesli walek rozrzadu zostal wymieniony na nowy np. comp cams to równiez nalezy uzywac tego dodatku ?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: rick » 2011-05-16, 14:30

tu używamy przy każdej zmianie oleju. Jeśli masz cam walca, jest OK.starych silników Ford przed 1985 potrzebują każdej wymianie oleju. Dodatek oleju z GM jest to, co większość z nas używa, ponieważ jest to jeden z najlepszych, najtańszych i dealer ma go w magazynie.

dużo facetów miał rozrządu awarii i to z powodu nowoczesnego oleju, to nie jest dla starych silników więcej. Wielu facetów majem 85 do 95 5.0 silnik z 289 akcesoria. Tak patrząc na to nie wiesz, że jest to 5.0, ale wtedy masz korzyści z bardziej nowoczesny wygląd silnika stary wygląd.masz lepszy wałek rozrządu, lepsze głowy, lepsze uszczelnień, większą moc i zużycie paliwa, nie przejmuj się po raz pierwszy, aby go uruchomić, nie ma dodatek do oleju i benzyny. To jest po prostu lepszym Tecnology w 85-95 5.0 silnik

Kiedy wziąłem silnika alski do maszynista, był zaskoczony, aby zobaczyć 289. On nie miał jedno do co najmniej 5 lat, a nie tylko jeden w ciągu ostatnich 12 lat



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: rick » 2011-05-17, 15:56

http://www.joegibbsdriven.com/trainingc ... ldcar.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: conver67 » 2011-05-17, 22:20

a wiecie moze gdzie w Pl kupie ten dodatek ZDDP?Jak narazie szukam u nas ,ale szalu nie ma:(
Pav,czy moze wiesz gdzie?



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: Pavulon_ » 2011-05-17, 23:45

niestety, kupowałem w usa



Awatar użytkownika
70Lime met
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2011-02-02, 12:33
Model: 70Mustang, 07Charger
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lime green
Kontakt:

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: 70Lime met » 2011-06-19, 19:01

hi, jesli kupicie olej 15W40 albo 20W50 ze specifikacja SF albo starszej niz F to nie musicie nic dodawac. W tym oleju jest dosyc zawartosci cynkowej do smarowania Lifter and Cam. ZDDP jest dodatek cynowy. To jest bardzo wazne. W nowych olejach tego jest bardzo malo ze wzgledu na ochrone srodowiska - LOOOL
W niemczech cena za 5L jest miedzy 9-13 euro z filtrem 20 euro razem. Zobaczcie czy dostaniecie taki olej od TEXACO. W polsce podobno produkukcja jest.
Olej RAVENOL i ROWE taki olej produkuja


take it easy, relaxt. pozdrawia Sebastian
http://www.youtube.com/watch?v=_zCSu0T7KtA

Robin67
Posty: 3
Rejestracja: 2010-06-11, 10:03
Model: MUSTANG Hardtop
Silnik: inny V8
Kolor: Black Pearl

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: Robin67 » 2011-08-11, 19:04

Witam. Proszę Was o opinię na temat oleju do silnika 289 CID po kapitalnym remoncie. Od poprzedniego właściciela nie posiadam informacji jaki jest wałek rozrządu.
Według mnie najrozsądniejszym wyborem będzie LIQUI MOLY Classic Motorenöl SAE 20W-50 ;
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... html#title" onclick="window.open(this.href);return false;
lub CASTROL CLASSIC XL 20W50 ;
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7027099" onclick="window.open(this.href);return false;
myślałem też o takim MILLERS Oil CLASSIC ;
http://www.millersoils.pl/produkty/clas ... -silnikowe" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozważałem też zastosowanie oleju nowocześniejszego wyższej klasy + dodatek ZDDP.
Proszę o wszelkie sugestie co do olejów dostępnych obecnie.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: rick » 2011-08-11, 19:17

wystarczy użyć oleju z cynkiem dla pierwszych 5000 mil. NIE syntetycznych, nie moly! zwykły olejek z cynku.Castrol klasyczny wygląda OK, ale ja wolę 10W30 do starych silników.Części silnika są dla 10W30. Ale upewnij się, że cynku w oleju!

po pierwszych 500 mil zmienić olej i filtr ponownie pozbyć Lubrykanty używane montażu i metalow pływających ł w oleju.



Robin67
Posty: 3
Rejestracja: 2010-06-11, 10:03
Model: MUSTANG Hardtop
Silnik: inny V8
Kolor: Black Pearl

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: Robin67 » 2011-08-11, 19:43

Po remoncie około 1000km. Olej ma już dwa lata i jest czysty, ale to już pora na świeży. Próbowałem znaleźć olej z dodatkiem ZDDP ale informacje od sprzedających są dość skromne. Posiadam wiedzę na ten temat na poziomie podstawowym a nie chciał bym popełnić błędu. Jak bym mógł poprosić o jakieś konkrety. Od razu zaznaczam, że kwestia pieniędzy jest dla mnie bez znaczenia.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: rick » 2011-08-11, 22:27

nawet jeśli silnik siedzi na rok, wymienić olej. Tworzy się pary wodnej w oleju podczas zmiany temperatury. Nawet zwykłe uruchomienie silnika i pozwalając jej bezczynności będzie forma kwasowa w oleju, który będzie jadł w części metalowych.

tutaj jest kilka informacji na temat ropy naftowej. Jest po angielsku, ale Google Translate powinno być ok.

http://www.classiccarmotoroil.com/articles.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zddplus.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.v8register.net/FilesV8/ZDDP% ... 040310.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.g503.com/advertising/oil-spec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nawet z tym wszystkim, nadal kończy się w zrujnowanym silników tutaj. Większość czasu to dlatego, że najlepsze części nie były używane.



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: dodatek do oleju(jaki?)

Post autor: Pavulon_ » 2011-08-11, 22:39

wnioski są zatem proste:

- zawsze dodawać dodatek cynku do oleju przy starych silnikach (flat tapped)
- co roku wymiana oleju/filtra + dodatek cynku
- po remoncie silnika i dotarciu wymienić olej + dodatek oraz filtr po około 500-1000 mil



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”