Światła STOPu i kierunkowskazy

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-01-19, 13:55

Kaś pisze:No więc do (cenzura)!!! :zly: mam problem ze światłami!!! Jak włączałam lewy kierunkowskaz, to mi tak szybko mrugał, ale działało wszystko. Wczoraj po zamknięciu auta okazało się, że kierunkowskazy wogóle nie gasną! :(
Podobny problem miałam dokładnie rok temu, kiedy to nie gasły mi światła stopu...!
Kaś, jak chcesz, mogę podać Tobie namiar na świetnego elektryka który mi wszystko naprawił i nić już się nie smaży, wszystko się świeci kiedy powinno i mruga tak jak powinno. Pewnie jak Tobie przerabiali światła to sami nie wiedzieli po odłączeniu co gdzie ponownie powtykać. :wstyd:
Z tym elektrykiem jest tylko jeden problem - to podwarszawska miejscowość. Okolice Podkowy Leśnej, ale naprawdę warto i mogę ręczyć, że facet robi wszystko z głową. Wszystkie problemy z elektryka we wszystkich autach miałem u niego usuwane i to bezbłędnie.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Kaś
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2008-12-29, 18:46
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: limonkowy :)

Post autor: Kaś » 2009-01-19, 15:00

Hans, jak coś to się do Ciebie zgłoszę, dzięki.

Myślałam, że zapodziałam gdzieś namiary na tego elektryka co przerabiał światła w moim aucie, ale jednak je mam i dziś do niego jadę, zobaczymy co powie.
Kumaty ten elektryk, a to moje nieogarnięcie doprowadziło znów do takiej sytuacji, bo jak u niego byłam z tym stopem (wparowałam do niego w nocy o 22), to powiedział, że tymczasowo mi zrobi światła, żebym mogła jeździć, ale mam się do niego zgłosić. A że auto jeździło, to i ja w końcu o tym zapomniałam :wstyd:



brunio
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2008-11-27, 17:13
Model: GT 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Post autor: brunio » 2009-01-19, 15:36

Hans,chętnie bym się wybrał do Twojego elektryka bo ten mój tak namieszał, że zostawił mi w zderzaku zaklejone taśmą izolacyjną działające zarówki kierunków. :przestraszony:


bruno

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-01-19, 16:14

Kaś, brunio oraz wszyscy inni którzy mogą być zainteresowani: elektryk i mechanik, gorąco polecam - http://mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7679#7679


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Kaś
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2008-12-29, 18:46
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: limonkowy :)

Post autor: Kaś » 2009-01-20, 00:23

No i padł mi qrna moduł! Nic się ze światłami nie dało zrobić!

Czy jest ktoś chętny na forum do pomocy? Tj. do wypożyczenia modułu, żeby przełożyć go na 5 min i sprawdzić czy na pewno w tym tkwi problem w moim aucie...? Łapki w górę! hah...

:zalamany: :zalamany: :zalamany:



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 00:40

Kaś pisze:No i padł mi qrna moduł! Nic się ze światłami nie dało zrobić!

Czy jest ktoś chętny na forum do pomocy? Tj. do wypożyczenia modułu, żeby przełożyć go na 5 min i sprawdzić czy na pewno w tym tkwi problem w moim aucie...? Łapki w górę! hah...

:zalamany: :zalamany: :zalamany:
A który to ten moduł - jakieś zdjęcie opis umiejscowienia?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Kaś
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2008-12-29, 18:46
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: limonkowy :)

Post autor: Kaś » 2009-01-20, 08:16

SeaBiscuit pisze:A który to ten moduł - jakieś zdjęcie opis umiejscowienia?
On siedzi z przodu, po prawej stronie, na dole przy nogach pasażera. Trzeba zdjąć próg, obudowy kawałeczek i masz moduł.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-21, 14:29

Kaś pisze:
SeaBiscuit pisze:A który to ten moduł - jakieś zdjęcie opis umiejscowienia?
On siedzi z przodu, po prawej stronie, na dole przy nogach pasażera. Trzeba zdjąć próg, obudowy kawałeczek i masz moduł.
A SJB (Smart Junction Box) z tego co się orientuje to tam nie ma żadnego modułu to jest po prostu skrzyżowanie kabli + bezpieczniki a sterowanie jest w PCM
Załączniki
Smart Junction Box.pdf
Smart Junction Box
(241.73 KiB) Pobrany 272 razy


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Kaś
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2008-12-29, 18:46
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: limonkowy :)

Post autor: Kaś » 2009-01-21, 17:38

SeaBiscuit pisze: A SJB (Smart Junction Box) z tego co się orientuje to tam nie ma żadnego modułu to jest po prostu skrzyżowanie kabli + bezpieczniki a sterowanie jest w PCM
Mów mi tak jeszcze...tylko, żebym ja coś rozumiała :)



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-21, 23:06

Kaś pisze:
SeaBiscuit pisze: A SJB (Smart Junction Box) z tego co się orientuje to tam nie ma żadnego modułu to jest po prostu skrzyżowanie kabli + bezpieczniki a sterowanie jest w PCM
Mów mi tak jeszcze...tylko, żebym ja coś rozumiała :)
Zacznijmy od początku co ci nie działa - nie świeci konkretnie? - stopy kierunki światła ogólnie tył i przód?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Kaś
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2008-12-29, 18:46
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: limonkowy :)

Post autor: Kaś » 2009-01-22, 08:25

SeaBiscuit pisze:Zacznijmy od początku co ci nie działa - nie świeci konkretnie? - stopy kierunki światła ogólnie tył i przód?
Najpierw lewy kierunkowskaz mrugał dwa razy szybciej. Po jakichś dwóch dniach, po wyjściu i zamknięciu samochodu zauważyłam, że lewy kierunkowskaz (z przodu i z tylu) ciągle się pali. No i w sumie tylko to mu dolega. I tak się zastanawiam, że nie mógł zepsuć się ten moduł czy coś tak, bo tak to by padły wszystkie światła...



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-01-22, 10:59

SeaBiscuit pisze:A SJB (Smart Junction Box) z tego co się orientuje to tam nie ma żadnego modułu to jest po prostu skrzyżowanie kabli + bezpieczniki a sterowanie jest w PCM
Nie do końca. Jest tam więcej niż same bezpieczniki. Na dodatek producent zabezpieczył się w taki sposób, że jak coś tam konkretnie walnie lub się usmaży, to trzeba będzie wymieniać cały moduł. :)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-22, 11:53

Ok naczytałem się trochę wczoraj i naszukałem troszku i chyba jednak niestety macie rację. To jest sterownik i sprawdza się go miedzy innymi tym urządzeniem czy nie ma błędów
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-IDS ... veQ5fTools

Jeśli chodzi o problemy z oświetleniem - nie palące się kierunki czy stopy czy palące się nonstop itd to rzeczywiście jedną z przyczyn może być uszkodzenie SJB. Mam trochę inny problem z tym i obawiam się że też u mnie jakaś funkcja w nim wysiadła. Nie można tego ustrojstwa nigdzie kupić - jest dostępne tylko u dealera forda w USA na specjalne zamówienie i programowane pod dany model rocznik auta i jego wyposażenie.

Ale nie koniecznie przyczyna problemów może być SJB. Pod spodem załączam 2 pdf z instrukcją testowania kierunków i świateł stop pozwalającą sprawdzić co jest przyczyną awarii - czy SJB, czy twarty obwód, czy utrata masy itp. Zabawa dla elektryka dobrego elektryka.

[ Dodano: 2009-01-22, 12:08 ]
SeaBiscuit pisze:Ok naczytałem się trochę wczoraj i naszukałem troszku i chyba jednak niestety macie rację. To jest sterownik i sprawdza się go miedzy innymi tym urządzeniem czy nie ma błędów
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-IDS ... veQ5fTools

Jeśli chodzi o problemy z oświetleniem - nie palące się kierunki czy stopy czy palące się nonstop itd to rzeczywiście jedną z przyczyn może być uszkodzenie SJB. Mam trochę inny problem z tym i obawiam się że też u mnie jakaś funkcja w nim wysiadła. Nie można tego ustrojstwa nigdzie kupić - jest dostępne tylko u dealera forda w USA na specjalne zamówienie i programowane pod dany model rocznik auta i jego wyposażenie.

Ale nie koniecznie przyczyna problemów może być SJB. Pod spodem załączam 2 pdf z instrukcją testowania kierunków i świateł stop pozwalającą sprawdzić co jest przyczyną awarii - czy SJB, czy twarty obwód, czy utrata masy itp. Zabawa dla elektryka dobrego elektryka.
P.s VCM do diagnozy m.in SJB jest tez na allegro - ktoś musi to mieć w Polsce.
http://www.allegro.pl/item536511305_tes ... tunda.html
Załączniki
Turn Signals testing.pdf
(210.64 KiB) Pobrany 457 razy
Stoplamps testing.pdf
(98.12 KiB) Pobrany 483 razy


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Kluczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2008-09-08, 23:44
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Post autor: Kluczyk » 2009-01-22, 22:27

Sledzac lokalne forum mustanga widze, ze spalenie modulu SJB przydazylo sie juz wielu uzytkownikom, ktorzy przerabiali swiatla. Zwykle przyczyna bylo zle podpiecie swiatel stopu co powodowalo nadmierne obciazenie SJB i w rezultacie spalenie modulu. Z tego co zaslyszalem, to nie mozna dopuscic do obciazenia zadnego z wyjsc z SJB powyzej 5A. Dlatego np. zasilanie 5 swiatel stopu z pojedynczego wyjscia SJB jest ryzykowne. Lepiej w takim przypadku zastosowac przekaznik.



Awatar użytkownika
Kaś
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2008-12-29, 18:46
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: limonkowy :)

Post autor: Kaś » 2009-01-23, 18:24

No i *CENZURA* teraz wszystko się pali!!!


Staś zrobił kaput :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”