Chłodzenie - Help!!

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

tommy
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2011-09-14, 22:39

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: tommy » 2011-11-26, 20:50

temperatura przy załączeniu wentylatora jaką wskazywał tester była ok 102-103 stopnie



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2011-11-26, 20:52

tommy pisze:temperatura przy załączeniu wentylatora jaką wskazywał tester była ok 102-103 stopnie
korek.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: AluStar » 2011-11-27, 01:00

Taka temp ci osiaga uklad- :szok: .
- moze termostat padl -



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2011-11-27, 01:08

AluStar pisze:Taka temp ci osiaga uklad- :szok: .
- moze termostat padl -
To normalna temperatura tego samochodu.
Skoro się nagrzewa do tylu stopni, znaczy termostat puszcza i czujniki temp działają poprawnie.

Więc albo korek albo uszczelka pod głowicą, stawiam na korek.
Załączniki
temp.jpg



tommy
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2011-09-14, 22:39

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: tommy » 2011-11-27, 16:05

Dzięki za podpowiedz, na początku po sprawdzeniu temp. gdy włącza się wentylator też wydawała mi się za duża ale jak widać taka ma być.
Spróbuje zacząć od korka, właśnie jestem na etapie zamawiania, później postaram się odpowietrzyć układ i napisze czy poskutkowało.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: AluStar » 2011-11-27, 17:04

Korek ma PMN - nowy - wal do niego na PW



tommy
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2011-09-14, 22:39

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: tommy » 2011-11-27, 17:34

dzięki Alustar , własnie wysłałem zapytanie!



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2011-11-27, 18:40

ja jakos specjalnie nie odpowietrzalem nigdy. Pytanie ile plynu wlewasz, minimalnie za duzo i wypusci duzo za duzo jak juz sie korek otworzy. Ja mam 0.5cm ponizej min na calkowicie zimnym silniku po nocy.
Jak zalejesz na maximum na zimnym, to murowane ze wywali nawet na nowym korku.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-23, 02:18

Odgrzewam, bo mi dzisiaj też trochę pociekło... spotkaliśmy się w trójkę (shelby + 2 x V6) i nocnymi pustymi ulicami trochę "pogalopowaliśmy" po Trójmieście (tnz. dawałem w palnik ile fabryka i mody dały :hyhy: ). Jak zajechaliśmy pod McDonalda to spod mojej maski parowało i na podłoże kapał płyn chłodniczy. Nieco przerażony szybko włączyłem silnik, żeby się "pochłodził" na wolnych obrotach - patrzę na wskaźnik temperatury a on idealnie na środeczku!? Po powrocie do domu sprawdziłem w zbiorniczku wyrównawczym i tylko trochę płynu na dnie zostało...

I teraz boję się, że jak pośmigam po torze w Kielcach, to będzie mi wywalało znowu.

Skoro wskaźnik temperatury nie wskazywał nic nadzwyczajnego, to zakładam, że silnik się nie przegrzał - mogę spać spokojnie, czy wskaźnik/czujnik może być podejrzany?

Mam rozumieć, że to ten problem korka powodującego zapowietrzanie?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: rzabsky » 2012-03-23, 09:12

A jak otworzyles maske to poczules "wielki gorąc"? Ja kiedys diesla przegrzalem tak ze wskazowka byla prawie przy koncu, to jak maske otworzylem to poczulem sie jakbym piec martenowski otwarl.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2012-03-23, 09:58

korek pewnie... std.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: AluStar » 2012-03-23, 10:49

caniggia pisze:korek pewnie... std.
Racja - korek dopiero po 09 poprawili te korki



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-23, 11:38

@rzabski - nie zaglądałem pod maskę, bo założyłem że skoro wskaźnik pokazuje OK, to jest OK ;) Ni biło specjalnie gorąco sprzed maski... Poza tym bałem się, że jak mu otworzę paszczę, to na mnie zionie ;)

Co do korka - gdzie kupić, jaki? Są jakieś aftermarketowe do Mustangów czy się dopasowuje od czegoś? Dzięki z góry!


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2012-03-23, 11:46

Na początek uzupełnij stan, bo często jest tak, ze ludzie leją pod korek na zimnym. Najlepiej na zimnym mieć na min i ani kroki więcej. Jak już się korek otworzy to leje się jak z cebra. Jak drugi raz się tak stanie, to myśl o korku, jak to nie pomoże, to trzeba dalej węszyć.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-23, 12:26

Ten płyn co mam to jakiś taki żółtawy - mogę uzupełnić Prestonem, czy bezpieczniej wodą?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”