Chłodzenie - Help!!

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Sunny » 2012-03-23, 12:28

prestona można lać do wszystkiego podobno, wodą to trochę szkoda, pierwsze to kamień przy wysokiej temp się wytrąca i musialbys dolać koncentratu (ma środek zapobiegający temu) a inna sprawa woda ma niższą temp wrzenia niż prestone czy inny ;) wymień całość i po sprawie ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2012-03-23, 12:48

Wodą, a płyn tyko oryg, można zamówić w salonie forda, poszukaj na forum nr fenis



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-23, 13:02

hmmm, a to jest jakaś istotna różnica między oryginałem a tym prestone? Prestone zeżre mi wszystko od środka?

I jeszcze - jak to jest z tym zapowietrzaniem? Pomimo, że temperatura nie przekracza normalnego poziomu, układ łapie powietrze i płyn przestaje się w związku z tym w nim mieścić? No bo gdyby temperatura płynu była zbyt wysoka, to wskaźnik temperatury nie byłby na środku przecież...?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: AluStar » 2012-03-23, 13:16

Korki sa malowane zolta farba- nie biala !!



Online
Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2448
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-03-23, 13:36

A MOŻE TOBIE USZCZELKA POD GŁowicą poleciała i dlatego masz powietrze ( spaliny ) w układzie temp. wskazywał by wtedy normalną a wyrzuciło by płyn



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-23, 13:45

Rafał - nie strasz - 10 minut ostrzejszej jazdy i wydmuchało uszczelkę!? :szok:

hmmm, to już nie wiem teraz... chyba zrobię tak - zagotuję pełen czajnik wody i ją póki co doleję i sprawdzę, czy nie pieni się przy dodawaniu gazu i czy olej na bagnecie wygląda OK

potem kupię Super Plus X4, bo o nim znalazłem tutaj wzmiankę i wymienię wszystko.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-23, 21:20

Eee tam - wszystko sprawdziłem - olej idealnie po środku bez żadnych rozwarstwień, płyn w zbiorniczku czyściutki nic nie bulgocze przy gazowaniu, żadnej pary z wydechu. Dolałem przegotowanej wody na zimnym nieco poniżej dolnego poziomu na zbiorniczku. Odpaliłem Stanga, włączyłem na maksa ogrzewanie, pogrzałem na wolnych obrotach, wyskoczyłem na ulicę, przegoniłem trochę, ale nie udało mi się zmusić wskazówki żeby przekroczyła środek pola i wentylator się też nie włączył - może muszę go dłużej potrzymać na wolnych (pół godziny?). W środku grzało elegancko, chłodnica cała gorąca, węże miękkie...

Poobserwuję go jeszcze trochę i jak będę miał więcej czasu, to postaram się zmusić go do włączenia wentylatora i sprawdzę temperaturę.

Póki co moje zdanie jest takie - konik się po prostu trochę spocił wczoraj! A co, jak go Nemax z Caniggia tak ztuningowali to się poci! ;)

Ale spoko, jeszcze przed latem mam nadzieję zdążyć z przełożeniami i wydechem - MOCY PRZYBYWAJ! :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2012-03-23, 22:27

Wentylatory przy 104st, powinien się bez problemu na postoju załączać co chwilę



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-24, 01:12

czy te 104st odpowiadają środkowi skali na wskaźniku czy dalej w prawo? Czy jestem w stanie inaczej to sprawdzić niż na komputerze, bo w zbiorniku wyrównawczym będzie pewno mniej? Tylko chyba przy takiej temp. nie powinienem otwierać zbiorniczka z uwagi na ciśnienie?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2012-03-24, 01:40

komputerem, wskazówka nie pokazuje różnicy pomiędzy 90 a 103-104.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: AluStar » 2012-03-24, 09:13

Sadze ze zaczynasz panikowac- jak ci sie to powtórzy to wymien termostat ( bywaja ze leca - koszt paru $), Tak jak pisalismy wymien korek ( bedziesz widzial bialy nalot po cieczy kolo uszkodzonego korka ).
Mozesz zmienic ustawienie zalanczania wentylatorow o -10C nizej. I po problemie.
Dzieje ci sie to juz powtarzalnie - czy dopiero raz ?

Zalecaja aby pamietac nie tylko o zwiekszaniu mocy - co tu większość ma parcie na cyferki, ale takze o zabezpieczeniu silnika przed zgubnymi skutkami wzrastajacej Temp. Ale o tym bylo i proponuje troche poczytac forum. !!
A dziwi mnie ze ledwo przy 10min jezdzie juz koniki prychaja - to nie jest normalne
- ciekawe co bedzie przy kreceniiu baczka - B U M !! :zawstydzony:

PS. Tuningujcie z glowa aby wam samochody służyły do jazdy a nie jako tematy problemow na forum. Sztuka nie jest zwiekszyc moc ale zeby ta moc sluzyla latami bez skutków ubocznych. Najpierw chron silnik potem zwiekszaj osiagi. Nie zadbasz o silnik - to sie nie baw w Tunig.:zalamany: .



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2012-03-24, 09:55

0.5cm poniżej cold fill range na zimnym silniku załatwia problem definitywnie. Moim zdaniem fabrycznie ford się przestrzelił podobnie jak w przypadku skrzyni manualnej.
Zauważcie, ze jak silnik gorący to płynu jest full, poza skalą, a w zasadzie pod sam korek, nie widać ile go jest, pod czarną górna częścią jest.



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: rzabsky » 2012-03-24, 19:52

tom.tom pisze:Eee tam - wszystko sprawdziłem - olej idealnie po środku bez żadnych rozwarstwień, płyn w zbiorniczku czyściutki nic nie bulgocze przy gazowaniu, żadnej pary z wydechu. Dolałem przegotowanej wody na zimnym nieco poniżej dolnego poziomu na zbiorniczku. Odpaliłem Stanga, włączyłem na maksa ogrzewanie, pogrzałem na wolnych obrotach, wyskoczyłem na ulicę, przegoniłem trochę, ale nie udało mi się zmusić wskazówki żeby przekroczyła środek pola i wentylator się też nie włączył - może muszę go dłużej potrzymać na wolnych (pół godziny?). W środku grzało elegancko, chłodnica cała gorąca, węże miękkie...

Poobserwuję go jeszcze trochę i jak będę miał więcej czasu, to postaram się zmusić go do włączenia wentylatora i sprawdzę temperaturę.

Póki co moje zdanie jest takie - konik się po prostu trochę spocił wczoraj! A co, jak go Nemax z Caniggia tak ztuningowali to się poci! ;)

Ale spoko, jeszcze przed latem mam nadzieję zdążyć z przełożeniami i wydechem - MOCY PRZYBYWAJ! :hyhy:
Jak chcesz zagrzac silnik to wylacz ogrzewanie kabiny:-)
Jak puscisz dmuchawe to wychladzasz silnik.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-24, 21:17

Alustar pisze:Sadze ze zaczynasz panikowac
Alu, ja wiem że wy w większości jesteście konnymi wyjadaczami, z własnymi warsztatami i jakims backgroundem mechanicznym. Ja jestem z branży informatycznej, a samochody do tej pory kupowałem nowe i jeździłem zgodnie z książeczką do ASO i traktowałem je jako narzędzia. A z konikiem to co innego - prycha -myślę "może chory", więc się zamartwiam o niego :P
rzabsky pisze:Jak chcesz zagrzac silnik to wylacz ogrzewanie kabiny:-)
Jak puscisz dmuchawe to wychladzasz silnik.
No fucktycznie! Zostawiłem ogrzewanie przy odpowietrzaniu i zapomniałem zamknąć przy teście wentyla.

Kilka dni temu przyszedł do mnie interface OBDII, więc będę podłączał kompa albo radio jak zdążę zainstalować i wszystko będę wiedział... oczywiście dam tutaj znać! ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2012-03-25, 00:13

Alustar, dajesz koledze lekcje, jakby tam miał mieć z 730 koni:)

To jest uwaga do wszystkich bo co zwiekszaja moc i osiagi . Fizyka jest bezlitosna .



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”