Hamownia

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Hamownia

Post autor: swiadeka » 2012-04-21, 12:21

caniggia pisze:
Swiadeka, na tą chwilę słabo to wygląda, mam nadzieję że silnik się nie zepsuje:) Trzymam kciuki, bo to chyba pierwsza tego typu modyfikacja w PL.
Odnośnie ciśnienia paliwa, czy jest taka potrzeba aby to leciało na 6.5 bara? No chyba, że wtryski za małe do doładowania które masz.

Cześć,
Starałem się załączyć jeden z obiecujących wykresów. Stale zmieniała się konfiguracja. Do wczoraj były jeszcze problemy z mechaniką (dwie spięte pompy paliwa). Teraz jest już podłączona tylko nowa i czekam na sensowny program i wykres z pomiaru. Jak będzie, to oczywiście załączę. Aktualnie nie powinno już być problemów mechanicznych, ale życie pokaże. Nowe programy na razie na dzień dobry pokazały stabilne przyrosty mocy i momentu. Niestety poza tym nic szczególnego. Lekko powyżej fabryki. Dopiero teraz zaczyna się pisanie właściwe.
Co do pytania o pompę, to wymieniam przy okazji. Nie zamierzam skończyć na tym setupie. Chciałem mieć potencjał. A jeżeli nie wyskoczą tłoki, to planuję zakuwać na kolejna wiosnę i dalsze modyfikacje. Inne firmy standardowo stosują przy tym zestawie turbo wtryski 39lbf. Sądzę, że 60lbf to kolejny potencjał na przyszłość.

Dzięki za zainteresowanie. Mój projekt jest na facebooku: http://www.facebook.com/Vtronic" onclick="window.open(this.href);return false;

pzdr


Arek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-21, 15:09

Z tego co wyczytałem na ich stronie, to ta hamownia ma rolki 180kg! Ja hamowałem na 750KG rolkach, wynik widziałeś wyżej,
auto sie nie doładowane nie zbierze, a o turbo to już nie ma o czym gadać.
Jak to wystroją nawet poprawnie na hamowni, to na drodze będzie booom.
Naprawdę uważaj co oni ci tam robią.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-04-21, 21:18

Swiadeka:
Mniam mniam - fajne rzeczy generalnie masz.
Grunt to teraz wszystko połaczyć ze sobą programem i ustawić. Jeśli będą wyciskać z tych wtrysków dużo to chłopaki muszą się znać na tym co robią. Bo się zbliżasz do granicy w której trzeba obowiązkowo ingerować (ustawiać) w skład mieszanki paliwo/powietrze. A to już za sobą ciągnie szereg zmiany usatawień mechanicznych np. podniesienie ciśnienia na szynie wtryskiwaczy, regulacja obrotów turbiny (z dokł do kilku tys obr./min), no i prowdopodobnie podział strzału na cykl obrotu wałka rozrządu na 2 lub 2+1 (lub inaczej jak tam warunki to zweryfikują) i wieeeeele innych. Jak tego nie zegrasz dobrze to ci wypali tłoki!! Albo rozpalającym się strumieniem mieszanki albo strzałem z wtryskiwaczy bedzie ciąć tłoki. Dlatego jeśli coś takiego się robi tu musi się być w tym dobrym!! Mam nadzieję że te chłopaki znają się na tym dobrze skoro sie za coś takiego biorą.
Poza tym zainwestuj sobie, przy takich modyfikacjach, w drobną rzecz a minowicie porządne świece (nie wiem iloogniskowe siedzą fabrycznie). Przy takich modydikacjach to świece zapewniające lepszą iskrę to podstawa.
Poza tym caniggia dobrze mówi. Choć mogą te rolki micę mechanizmy które je obciążają. I w efekcie rolki mają niecałe 200 ale jak zaczną mechanizmy je dodatkowo obciążać to i może być z 600 w zależności jak ta hamownia mocno zinwestowana... :) ale to drogi interes....



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-21, 23:04

Wtedy to się nazywa hamownia obciążeniowa, a ta jest inercyjna. Nie ma dodatkowego obciążenia, tylko rolki.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-04-21, 23:23

O_o
fakt. no może chłopaki mają czuły sprzęt....
Choć jeśli chodzi o mnie to ja czytam pomiar nieco inaczej i nieco inaczej (prościej) go interpretuję. Dla mnie nie potrzeba tego ogromu danych.



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Hamownia

Post autor: swiadeka » 2012-04-22, 08:51

Dzięki za pytania i sugestie. Pewnie w poniedziałek będę w warsztacie i postaram się podpytać o wskazane wyżej rzeczy. Nie ma ich mało. Zobaczę co powiedzą i postaram się dać znać.
Co do świec, to wymieniłem je dwa lata temu na autolite H0. Już wtedy marzyło mi się turbo a koszt był do przyjęcia.

Sam nie jestem mechanikiem, raczej staram się douczać od strony sprzętu. Kupuję i oddaję do montażu. Stąd wszystkie uwagi są dla mnie cenne.

pzdr


Arek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Re: Hamownia

Post autor: sławekw » 2012-04-23, 21:03

Rafał, mam do Ciebie taką prośbę: jak ostatnio rozmawiałem z kimś z Jetronika polecił firmę z mojej okolicy, oni też zajmują się tuningiem aut tak jak Jetronik, tylko za cholerę nie mogę znaleźć gdzie zapisałem sobie nazwę :wstyd: nie wiesz przypadkiem o jakiej firmie mówił?


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Hamownia

Post autor: swiadeka » 2012-04-24, 08:38

Witam ponownie,
Załączam kolejny wykres (hamownia inercyjna). Aktualnie są problemy z ciśnieniem paliwa. Oryginalny sterownik podaje max 3 bary i to jest ograniczenie. Pompa pozwala na 6 barów, ale nie sposób tego uzyskać :( Ciśnienie doładowania 0,6 bara. Jakby ktoś miał sugestie jak do tego podejść byłbym wdzięczny.

pzdr
Załączniki
v10_min.jpg


Arek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Hamownia

Post autor: AluStar » 2012-04-24, 08:43

sławekw pisze:Rafał, mam do Ciebie taką prośbę: jak ostatnio rozmawiałem z kimś z Jetronika polecił firmę z mojej okolicy, oni też zajmują się tuningiem aut tak jak Jetronik, tylko za cholerę nie mogę znaleźć gdzie zapisałem sobie nazwę :wstyd: nie wiesz przypadkiem o jakiej firmie mówił?
Aby Cie nie wprowadzic w Blad lepiej zadzwon jeszce raz do Bibika- poda Ci namiary.
Ostatnio firma z Lublina narobiła bałaganu tak ze teraz bedzie kosztowne odkrecenei setupu. Ale wizuanie Mustang jezdzi . :zalamany:
Z mojej strony unikaj VTecha hamowni - nie ciesza sie dobra Renoma .
( a ceny 100zl za hamowanie pojazdu. )



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-24, 09:14

swiadeka pisze:Witam ponownie,
Załączam kolejny wykres (hamownia inercyjna). Aktualnie są problemy z ciśnieniem paliwa. Oryginalny sterownik podaje max 3 bary i to jest ograniczenie. Pompa pozwala na 6 barów, ale nie sposób tego uzyskać :( Ciśnienie doładowania 0,6 bara. Jakby ktoś miał sugestie jak do tego podejść byłbym wdzięczny.

pzdr
Pytanie po co chcą większe ciśnienie. 3 bary to jest nad kolektor, więc przy doładowaniu 0,6 bara jest to 4,6 bara ciśnienia bezwzględnego, 3,6 do atmosfery.

Jedyna możliwość na zwiększenie ciśnienia to tylko w programie, o ile tuner ma dostępne takie tabele. Droga opcja,to puszczenie pompy na maxa, ale wtedy mamy pewny błąd ciśnienia listwy i zaleta systemu returnless idzie w łeb. Trzecia opcja, to włączenie pompy na stały wydatek mniejszy niż max, tu również zaleta returnless idzie w łeb, ale to również w progrmie (nie mamy checka). Czwarta opcja, to zamontowanie mechanicznego regulatora, pompa na stałe napięcie, powrót do baku i również wyłączenie obsługi returnless w programie.
Jeżeli skorzystają z opcji 1, a tam powinni zrobić, to trzeba zrobić nową adaptację pompy w programie.

Tak więc moje pytanie ponownie, po czym wnoszą że trzeba zwiększać ciśnienie. Od większej ilości paliwa gdy ta jest wystarczająca mocy nie przybędzie...

Wykres dużo lepszy.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-04-24, 19:15

eee... ja jestem przeciw takiemu pomysłowi. nic to nie da.
A czemu jest 3 a moze byc max 6 to nie badrzo mi sie chce pisać bo dużo pisania. Umówmy się w wielkim skrócie że to założenie fabryczne na całym świecie.

Dla mnie to wygląda to tak jaby chłopaki experymentowali na twoim egzemplarzu...... ale to moja taka opinia.
Mozliwe że coś fajnego z tego wyjdzie.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-25, 09:42

W Opolu firma z której hamowni korzystałem (drogowej) uruchomiła maha MAHA LPS 3000 4x4 Long, czyli nawet 700 KM na jedną oś:)
Jeszcze w tym tyg jadę na test dla porównania, ale tym razem już na 98 okt, bo takie mam zalane, ale jeszcze bez modów.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-27, 19:50

Właśnie wróciłem, nie mam jeszcze wykresu, ale mw paliwie 98 wyszło na fabrycznym programie 286 czyli na 95 wyszłoby ok 280 albo mniej, ale na moim programie na 98 wyszło już 303 czyli można powiedzieć, ze sam program na 98okt daje ponad 20 koni.
temp powietrza 30st, norma don.

Pomiar znowu pokazuje, ze hamownia hamowni nie równa.
Na fabrycznym miałem na inercji z rolkami 700lg 260 parę, ok 280 na maha 3000lps, 310 na drogowej.

Rybek co prawda nowszym modelem ale tym samym silnikiem pokazał 330, w dodatku na takiej samej hamowni chyba u mnie 4x4. 50 koni różnicy, normalnie mało możliwe.

I co jak ktoś pojedzie po tuningu jakimkolwiek i zobaczy takie numerki? Zepsute auto...

Ważne różnice pokazywane na tej samej hamowni...



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Hamownia

Post autor: AluStar » 2012-04-27, 21:03

caniggia :rotfl: 330KM . To nie byl stockowy program :rotfl: .
Wszystko Nie zostalo zdradzone

Wyluzuj :rotfl: Bo prowadzisz monolog .. Silnik silnikowi nie rowny i parametry moga byc rozne .
Zameczysz tymi pomiarami autko.. :(

Co chcesz osiagnac - zdradzisz nam !!

PS. Moge zdradzic ze V6 jest modyfikowany dosc powaznie w doswiadczonej firmie. Madasek - dzieki .



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-27, 21:27

RoIóżnego rodzaju doświadczenia którymi się dziele, a nie nie wszystko pokazane. Teraz pokazuje różnice w hamowniach i ile przybyło na 98 oktanach vs 95. Ok 10 koni.

Lepsze to chyba niż pokazywanie filmików jakby coś do tematu miały wnieść.

Drugi raz mi nie napiszesz ze 320 koni to mało skoro nie wiesz ile było wcześniej.

Uzgodnicie na drugi raz wspólna wersje bo nie wiem co ma na celu ze Rybek pisze ze było na serii, a ty ze modzone...
Ostatnio zmieniony 2012-04-27, 21:39 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”