[Piotrek86SKC]- Mustang 1966
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Rick mówisz, że u mnie nie da rady zrobić takiej operacji jak powyżej?? Żeby wsadzić wał korbowy od 351 np?? Do tego jeszcze głowice.
nie to nie jest takie proste.
musisz zmienić długość tłoków i korbowodu.
trzeba zdecydować, który tłok na 347 jest dla Ciebie. Chcesz pin tłokowy aby przejść przez pierścienia oleju czy nie?
z niektórych zestawów Stroker jest dodatkowa obróbka robić w bloku
trzeba być ostrożnym z 289 bloku, niektóre mają ścianki cylindra za krótkie. Bym używal blok 5,0 jak muarah powiedział
nie to nie jest takie proste.
musisz zmienić długość tłoków i korbowodu.
trzeba zdecydować, który tłok na 347 jest dla Ciebie. Chcesz pin tłokowy aby przejść przez pierścienia oleju czy nie?
z niektórych zestawów Stroker jest dodatkowa obróbka robić w bloku
trzeba być ostrożnym z 289 bloku, niektóre mają ścianki cylindra za krótkie. Bym używal blok 5,0 jak muarah powiedział
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Muarah napisał żeby kupić nowy silnik 5.0 jeśli stary będzie wymagał odbudowy. Jeśli dojdą nowy blok + głowice + rozrząd + intake to i tak będzie jak nowy silnik;/ Jesli nie da rady wyciągnąć więcej ze starego to może się skuszę na nowy bo i tak cena bloku + głowic itd będzie tyle samo kosztować, a takto mam chociaż gwarancję.
Co powiesz na silnik Forda 306,302,347 lub 331 ok 350-400 hp. Jest na bloku 302 wiec powinien posować do 66. Dopiero od 67 komora była większa z tego co mi wiadomo.
http://www.jegs.com/ECatalog/full.asp?page=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Może masz coś co możesz polecić?
Co powiesz na silnik Forda 306,302,347 lub 331 ok 350-400 hp. Jest na bloku 302 wiec powinien posować do 66. Dopiero od 67 komora była większa z tego co mi wiadomo.
http://www.jegs.com/ECatalog/full.asp?page=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Może masz coś co możesz polecić?
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
tutaj jest blok z Summit Racing. Jest to jeden z najtańszych znajdziesz. Trzeba pamiętać, że jest produkcja obrabiane, nie wiem gdzie.
http://www.summitracing.com/parts/SUM-150110/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam bardzo dobrego maszynista, i płacić mniej. Używam 1985 lub nowsze bloki. Nie wiem, co masz dostępne w Polsce. robimy silniki z wysokim mocy inaczej niż normalne silniki. Lubię chodzić do mojego maszynisty z każdym silnikiem i spędzimy przynajmniej godzinę w dyskusji z każdego silnika ja buduję
Im większy silnik, tym łatwiej jest stworzenie moc.
http://www.summitracing.com/parts/SUM-150110/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam bardzo dobrego maszynista, i płacić mniej. Używam 1985 lub nowsze bloki. Nie wiem, co masz dostępne w Polsce. robimy silniki z wysokim mocy inaczej niż normalne silniki. Lubię chodzić do mojego maszynisty z każdym silnikiem i spędzimy przynajmniej godzinę w dyskusji z każdego silnika ja buduję
Im większy silnik, tym łatwiej jest stworzenie moc.
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Tak, ale jak pisałem to i tak nie wiele(chyba nic) nie ocaleję ze starego silnika.
1000-2000$ głowice+ 1000$ blok+....inne rzeczy to i tak koszt nowego silnika. A jak pisał Muarah w Polsce może być trudno znaleźć kogoś kto to dobrze poskłada.
Wiem, że im większy tym większa moc, ale pamiętaj że w 66 komora silnika nie była duża;P Muszę gdzieś zamontować chłodnicę i filtr powietrza;p
Co myślisz o ich silnikach?
http://www.musclecarengines.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.proformanceunlimited.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest jakaś szansa osiągnąć więcej niż 300 HP na moim bloku?? Zależy mi, żeby jednak coś ocalało ze starego bo inaczej to chyba wolę nowy silnik.
Jak tak dalej pójdzie to chyba tobie zlecę budowę v8;P
1000-2000$ głowice+ 1000$ blok+....inne rzeczy to i tak koszt nowego silnika. A jak pisał Muarah w Polsce może być trudno znaleźć kogoś kto to dobrze poskłada.
Wiem, że im większy tym większa moc, ale pamiętaj że w 66 komora silnika nie była duża;P Muszę gdzieś zamontować chłodnicę i filtr powietrza;p
Co myślisz o ich silnikach?
http://www.musclecarengines.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.proformanceunlimited.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest jakaś szansa osiągnąć więcej niż 300 HP na moim bloku?? Zależy mi, żeby jednak coś ocalało ze starego bo inaczej to chyba wolę nowy silnik.
Jak tak dalej pójdzie to chyba tobie zlecę budowę v8;P
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
tak 300hp z dzisiejszych części jest łatwe, ale trzeba będzie wynieść ponad 6000rpm, ale moment nie będzie bardzo dobry w niższych obrotach
można spróbować 331 Stroker Kit, wałka rozrządu około .500 lift, mniejszych trick flow,DART, AFR głowice, Edelbrock RPM kolektor wlotowy i nowe tłoki na celu podniesienie kompresji do 10:1 i gaźnik 650. 3,90 lub 4,10 w tylnym moście i nowy konwerter w transmisji, która rozpoczyna się 2500-2800rpm
można spróbować 331 Stroker Kit, wałka rozrządu około .500 lift, mniejszych trick flow,DART, AFR głowice, Edelbrock RPM kolektor wlotowy i nowe tłoki na celu podniesienie kompresji do 10:1 i gaźnik 650. 3,90 lub 4,10 w tylnym moście i nowy konwerter w transmisji, która rozpoczyna się 2500-2800rpm
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966


Konwerter spowoduje, że przy większych prędkościach obroty nie będą za duże tak??
Czy do tego zestawu potrzebny będzie większy blok np 302.
Chyba jeszcze pominąłeś wał korbowy(crankshaft) czy nie??
Nie znam się, ale chyba to cały kompletny silnik wyjdzie czy wykorzystam cos ze starego??
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
http://www.ebay.com/itm/Small-Block-For ... ab&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
chyba jednak 302;/
chyba jednak 302;/
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Piotek, zaplanuj sobie to na zimę, zacznij od wyjęcia silnika, rozmontowania na części i dokladnej inspekcji. Wtedy zobaczysz co masz do wymiany a co możesz wykorzystać i zdecydujesz czy robić upgrade twojego 289 czy jednak nowy silnik. Z Twoim lekkim samochodem jak będziesz miał ok. 300KM to i tak będze rakieta. 350KM to już byłoby rewelacyjnie szybkie auto.
Tylko nie zapomnij o zawieszeniu
jest nawet ważniejsze od silnika.
Swoim postem zmusiłeś mnie, żeby wreszcie opisać dla potomnych to co udało mi się zrobić w moim SR-351C, na klejnych stronach jest trochę szczegółów nt. zawieszenia, silnika, hamulców itp. i kilka zdjęć. Mam nadzieję, że to się przyda, szczególnie to dział nt. zawieszenia. Jak wiadomo jego jakość jest już dość dobrze sprawdzona na torze, naprawdę nieźle sobie radzi.
http://www.muarah.pl/?page_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko nie zapomnij o zawieszeniu

Swoim postem zmusiłeś mnie, żeby wreszcie opisać dla potomnych to co udało mi się zrobić w moim SR-351C, na klejnych stronach jest trochę szczegółów nt. zawieszenia, silnika, hamulców itp. i kilka zdjęć. Mam nadzieję, że to się przyda, szczególnie to dział nt. zawieszenia. Jak wiadomo jego jakość jest już dość dobrze sprawdzona na torze, naprawdę nieźle sobie radzi.
http://www.muarah.pl/?page_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;
muarah
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Nie ten zestaw jest dla innej konfiguracji(turbo,supercharger) niż to, co chcesz.kompresja jest zbyt niskaPiotrek86skc pisze:http://www.ebay.com/itm/Small-Block-For ... ab&vxp=mtr
chyba jednak 302;/
jak muarah powiedział, zwolnij! Przygotuj plan co chcesz zrobić i zaoszczędzić pieniądze. To nie jest proste dodać moc i nie zabić siebie i innych. Musisz myśleć o silnik, zawieszenie i hamulce jako jeden. nie można dodać moc bez lepszych hamulców i zawieszenia
Mustangi miały straszne hamulce i zawieszenia jak byly nowe. Osobiście bym używal samochod jak jest i kupić lub zamowic wbudowany silnik. Z tego co czytałem, to jest długa droga do zbudowania silnika w Polsce. Jezdzi samochodem jak jest, srob plan, kupić części, kiedy gotowy, przez zimę, odbudować samochód. Zawsze możesz sprzedać używany 289 w Polsce dostać troche pieniądze z powrotem
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Spokojnie. Chciałbym odnowić wszystko nie tylko silnik.
Sezon w pełni, więc oczywiście, że czekam do zimy;D Myślę, że może nawet dłużej. Chcę zrobić to kompleksowo i na niczym nie oszczędzać.
Bardzo podoba mi się ten pomysł ze Strokerem;D Chociaż wiem, że Rickowi nie bardzo;P Zamówić nowy silnik to bardzo kuszące i szybkie, ale wiesz cenię sobie każdą orginalną część i chcę ocalić ile się da;D
Ciekawy link i użyta konfiguracja. Widać, że ci którzy się odważą mają niezłe rezultat.
http://www.fordmuscleforums.com/engine- ... -rods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do bloku 289/302 to zdania są ostro podzielone. Dlatego producenci piszą standardowo 302 do strokera 331.
Zapisuję także kilka ciekawych linkow do forum bo nie ufam zakładką z firefoxa a mogą komuś się przydać;D
http://www.mustangmonthly.com/howto/muf ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordmuscle.com/archives/2002/04/331/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.musclemustangfastfords.com/t ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mustangandfords.com/70/62 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... r-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mustangforums.com/forum/classic- ... roker.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... block.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubcobra.com/forums/small-b ... 9-a-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sezon w pełni, więc oczywiście, że czekam do zimy;D Myślę, że może nawet dłużej. Chcę zrobić to kompleksowo i na niczym nie oszczędzać.
Bardzo podoba mi się ten pomysł ze Strokerem;D Chociaż wiem, że Rickowi nie bardzo;P Zamówić nowy silnik to bardzo kuszące i szybkie, ale wiesz cenię sobie każdą orginalną część i chcę ocalić ile się da;D
Ciekawy link i użyta konfiguracja. Widać, że ci którzy się odważą mają niezłe rezultat.
http://www.fordmuscleforums.com/engine- ... -rods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do bloku 289/302 to zdania są ostro podzielone. Dlatego producenci piszą standardowo 302 do strokera 331.
Zapisuję także kilka ciekawych linkow do forum bo nie ufam zakładką z firefoxa a mogą komuś się przydać;D
http://www.mustangmonthly.com/howto/muf ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordmuscle.com/archives/2002/04/331/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.musclemustangfastfords.com/t ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mustangandfords.com/70/62 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... r-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mustangforums.com/forum/classic- ... roker.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... block.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubcobra.com/forums/small-b ... 9-a-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- giepe
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 2010-07-11, 16:51
- Model: FSB 66
- Silnik: inny V8
- Kolor: candy apple red
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Ciekawa dyskusja Panowie, śledzę ją jakiegoś czasu.
Zawieszenie w Twoim Mustangu, to coś co mnie interesuję, poczytam chętnie.
No proszę, jakich wytwórców sprzętu grającego można znaleźć w kraju.muarah pisze:http://www.muarah.pl/?page_id=37

Zawieszenie w Twoim Mustangu, to coś co mnie interesuję, poczytam chętnie.
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Ja to bym poszedł hardcorowo, wrzuciłbym 429 albo 460 albo chociaz 390 bo to raczej będzie pasować. Do tego konkretny kolektor ssący np Offenhauser, gaźnik jakiś Terminator, obniżyć i rozwiercić głowicę,oczywiście roller rockersy, dół silnik zakułbym i tyle. Ja mam w swoim zrobione z 429 na 460, reszta tak jak wyżej i z miejsca lata bokiem, Pluzz jechał ze mną, to chyba może potwierdzić, ze spokojnie to nie da się ruszyć 

- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
No 390 to chyba maks co by weszło, ale to zabytek dlatego szukam kompromisu między orginalem a mocą;D
Tak w ogóle to dzięki panowie za bogatą dyskusję;D Spokojnie. Jeszcze raz bezpieczeństwo dla mnie jest bardzo ważne i bez dobrego zawieszenia i hamulców nie będę nic robił.
Nowy silnik to kusząca sprawa, ale chciałbym spróbować z tym strokerem chociaż łatwo i tanio nie będzie.
Jak budowali stadion narodowy to zostawili bramę starego stadionu na pamiątkę. Dlatego też wolałbym ten stroker. Ponieważ na zlotach czułbym się dziwnie podnosząc maskę i chwaląc się kompletnie nowym sercem w koniu;/
Poza tym nie rezerwujmy lepszych osiągów dla fastbacków;
Na razie chodzi o koncepcję;D
Tak w ogóle to dzięki panowie za bogatą dyskusję;D Spokojnie. Jeszcze raz bezpieczeństwo dla mnie jest bardzo ważne i bez dobrego zawieszenia i hamulców nie będę nic robił.
Nowy silnik to kusząca sprawa, ale chciałbym spróbować z tym strokerem chociaż łatwo i tanio nie będzie.
Jak budowali stadion narodowy to zostawili bramę starego stadionu na pamiątkę. Dlatego też wolałbym ten stroker. Ponieważ na zlotach czułbym się dziwnie podnosząc maskę i chwaląc się kompletnie nowym sercem w koniu;/
Poza tym nie rezerwujmy lepszych osiągów dla fastbacków;
Na razie chodzi o koncepcję;D
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Wiele Coupe miało udane przygody na torze
Co do uwag powyżej to Mały ma na pewno duże doświedczenie bo wiele wczesniej czytałem ale przypominam, że samochód ma jezdzić po zakrętach i nie chodzi o to, żeby z miejsca szedł bokiem za cenę nie skręcania;) Żadnych big blocków, absolutnie, nawet 390 czy 351 to za duże potwory dla tego nadwozia. Dużo łatwiej jest zyskać na mocy niż stracić na masie. Gdybym miał zrobić listę priorytetów to byłaby ona taka:
1. rozkład masy (odelżyć co się da pod maską, łącznie z samą maską, wyprowadzić aku do baga)
2. masa całkowita
3. zawieszenie z naciskiem na usztywnienie tyłu
4. sztywność nadwozia (nie zapominać o rozpórkach)
5. hamulce
6. układ kierowniczy
7. moc
Oczywiście w przypadku samochodu na ćwiartkę mili byłaby inna kolejność

Co do uwag powyżej to Mały ma na pewno duże doświedczenie bo wiele wczesniej czytałem ale przypominam, że samochód ma jezdzić po zakrętach i nie chodzi o to, żeby z miejsca szedł bokiem za cenę nie skręcania;) Żadnych big blocków, absolutnie, nawet 390 czy 351 to za duże potwory dla tego nadwozia. Dużo łatwiej jest zyskać na mocy niż stracić na masie. Gdybym miał zrobić listę priorytetów to byłaby ona taka:
1. rozkład masy (odelżyć co się da pod maską, łącznie z samą maską, wyprowadzić aku do baga)
2. masa całkowita
3. zawieszenie z naciskiem na usztywnienie tyłu
4. sztywność nadwozia (nie zapominać o rozpórkach)
5. hamulce
6. układ kierowniczy
7. moc
Oczywiście w przypadku samochodu na ćwiartkę mili byłaby inna kolejność

muarah
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966
Ja bym pociął komorę silnika, wywalił maskę i wsadził 604cid biturbo
Po co się ograniczać 


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M