[Piotrek86SKC]- Mustang 1966

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: rick » 2012-07-01, 23:42

Rick mówisz, że u mnie nie da rady zrobić takiej operacji jak powyżej?? Żeby wsadzić wał korbowy od 351 np?? Do tego jeszcze głowice.


nie to nie jest takie proste.

musisz zmienić długość tłoków i korbowodu.

trzeba zdecydować, który tłok na 347 jest dla Ciebie. Chcesz pin tłokowy aby przejść przez pierścienia oleju czy nie?

z niektórych zestawów Stroker jest dodatkowa obróbka robić w bloku

trzeba być ostrożnym z 289 bloku, niektóre mają ścianki cylindra za krótkie. Bym używal blok 5,0 jak muarah powiedział



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-02, 01:41

Muarah napisał żeby kupić nowy silnik 5.0 jeśli stary będzie wymagał odbudowy. Jeśli dojdą nowy blok + głowice + rozrząd + intake to i tak będzie jak nowy silnik;/ Jesli nie da rady wyciągnąć więcej ze starego to może się skuszę na nowy bo i tak cena bloku + głowic itd będzie tyle samo kosztować, a takto mam chociaż gwarancję.

Co powiesz na silnik Forda 306,302,347 lub 331 ok 350-400 hp. Jest na bloku 302 wiec powinien posować do 66. Dopiero od 67 komora była większa z tego co mi wiadomo.
http://www.jegs.com/ECatalog/full.asp?page=12" onclick="window.open(this.href);return false;

Może masz coś co możesz polecić?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: rick » 2012-07-02, 06:13

tutaj jest blok z Summit Racing. Jest to jeden z najtańszych znajdziesz. Trzeba pamiętać, że jest produkcja obrabiane, nie wiem gdzie.
http://www.summitracing.com/parts/SUM-150110/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam bardzo dobrego maszynista, i płacić mniej. Używam 1985 lub nowsze bloki. Nie wiem, co masz dostępne w Polsce. robimy silniki z wysokim mocy inaczej niż normalne silniki. Lubię chodzić do mojego maszynisty z każdym silnikiem i spędzimy przynajmniej godzinę w dyskusji z każdego silnika ja buduję

Im większy silnik, tym łatwiej jest stworzenie moc.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-02, 09:16

Tak, ale jak pisałem to i tak nie wiele(chyba nic) nie ocaleję ze starego silnika.
1000-2000$ głowice+ 1000$ blok+....inne rzeczy to i tak koszt nowego silnika. A jak pisał Muarah w Polsce może być trudno znaleźć kogoś kto to dobrze poskłada.

Wiem, że im większy tym większa moc, ale pamiętaj że w 66 komora silnika nie była duża;P Muszę gdzieś zamontować chłodnicę i filtr powietrza;p

Co myślisz o ich silnikach?
http://www.musclecarengines.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.proformanceunlimited.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest jakaś szansa osiągnąć więcej niż 300 HP na moim bloku?? Zależy mi, żeby jednak coś ocalało ze starego bo inaczej to chyba wolę nowy silnik.
Jak tak dalej pójdzie to chyba tobie zlecę budowę v8;P



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: rick » 2012-07-02, 17:13

tak 300hp z dzisiejszych części jest łatwe, ale trzeba będzie wynieść ponad 6000rpm, ale moment nie będzie bardzo dobry w niższych obrotach

można spróbować 331 Stroker Kit, wałka rozrządu około .500 lift, mniejszych trick flow,DART, AFR głowice, Edelbrock RPM kolektor wlotowy i nowe tłoki na celu podniesienie kompresji do 10:1 i gaźnik 650. 3,90 lub 4,10 w tylnym moście i nowy konwerter w transmisji, która rozpoczyna się 2500-2800rpm



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-02, 17:44

:padam: Heh szkoda, że w Polsce Ford, GM nie prowadzą produkcji mielibyśmy trochę takich fachowców jak ty :D

Konwerter spowoduje, że przy większych prędkościach obroty nie będą za duże tak??
Czy do tego zestawu potrzebny będzie większy blok np 302.
Chyba jeszcze pominąłeś wał korbowy(crankshaft) czy nie??

Nie znam się, ale chyba to cały kompletny silnik wyjdzie czy wykorzystam cos ze starego??



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-02, 18:01

http://www.ebay.com/itm/Small-Block-For ... ab&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
chyba jednak 302;/



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: muarah » 2012-07-02, 18:36

Piotek, zaplanuj sobie to na zimę, zacznij od wyjęcia silnika, rozmontowania na części i dokladnej inspekcji. Wtedy zobaczysz co masz do wymiany a co możesz wykorzystać i zdecydujesz czy robić upgrade twojego 289 czy jednak nowy silnik. Z Twoim lekkim samochodem jak będziesz miał ok. 300KM to i tak będze rakieta. 350KM to już byłoby rewelacyjnie szybkie auto.

Tylko nie zapomnij o zawieszeniu ;) jest nawet ważniejsze od silnika.
Swoim postem zmusiłeś mnie, żeby wreszcie opisać dla potomnych to co udało mi się zrobić w moim SR-351C, na klejnych stronach jest trochę szczegółów nt. zawieszenia, silnika, hamulców itp. i kilka zdjęć. Mam nadzieję, że to się przyda, szczególnie to dział nt. zawieszenia. Jak wiadomo jego jakość jest już dość dobrze sprawdzona na torze, naprawdę nieźle sobie radzi.
http://www.muarah.pl/?page_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;


muarah

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: rick » 2012-07-02, 19:31

Piotrek86skc pisze:http://www.ebay.com/itm/Small-Block-For ... ab&vxp=mtr
chyba jednak 302;/
Nie ten zestaw jest dla innej konfiguracji(turbo,supercharger) niż to, co chcesz.kompresja jest zbyt niska

jak muarah powiedział, zwolnij! Przygotuj plan co chcesz zrobić i zaoszczędzić pieniądze. To nie jest proste dodać moc i nie zabić siebie i innych. Musisz myśleć o silnik, zawieszenie i hamulce jako jeden. nie można dodać moc bez lepszych hamulców i zawieszenia

Mustangi miały straszne hamulce i zawieszenia jak byly nowe. Osobiście bym używal samochod jak jest i kupić lub zamowic wbudowany silnik. Z tego co czytałem, to jest długa droga do zbudowania silnika w Polsce. Jezdzi samochodem jak jest, srob plan, kupić części, kiedy gotowy, przez zimę, odbudować samochód. Zawsze możesz sprzedać używany 289 w Polsce dostać troche pieniądze z powrotem



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-02, 19:52

Spokojnie. Chciałbym odnowić wszystko nie tylko silnik.

Sezon w pełni, więc oczywiście, że czekam do zimy;D Myślę, że może nawet dłużej. Chcę zrobić to kompleksowo i na niczym nie oszczędzać.
Bardzo podoba mi się ten pomysł ze Strokerem;D Chociaż wiem, że Rickowi nie bardzo;P Zamówić nowy silnik to bardzo kuszące i szybkie, ale wiesz cenię sobie każdą orginalną część i chcę ocalić ile się da;D

Ciekawy link i użyta konfiguracja. Widać, że ci którzy się odważą mają niezłe rezultat.
http://www.fordmuscleforums.com/engine- ... -rods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do bloku 289/302 to zdania są ostro podzielone. Dlatego producenci piszą standardowo 302 do strokera 331.

Zapisuję także kilka ciekawych linkow do forum bo nie ufam zakładką z firefoxa a mogą komuś się przydać;D
http://www.mustangmonthly.com/howto/muf ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordmuscle.com/archives/2002/04/331/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.musclemustangfastfords.com/t ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mustangandfords.com/70/62 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... r-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mustangforums.com/forum/classic- ... roker.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.corral.net/forums/5-0-5-8 ... block.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubcobra.com/forums/small-b ... 9-a-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
giepe
Młodszy Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2010-07-11, 16:51
Model: FSB 66
Silnik: inny V8
Kolor: candy apple red

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: giepe » 2012-07-02, 20:12

Ciekawa dyskusja Panowie, śledzę ją jakiegoś czasu.
No proszę, jakich wytwórców sprzętu grającego można znaleźć w kraju. :ok:
Zawieszenie w Twoim Mustangu, to coś co mnie interesuję, poczytam chętnie.



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Mały1973 » 2012-07-02, 22:21

Ja to bym poszedł hardcorowo, wrzuciłbym 429 albo 460 albo chociaz 390 bo to raczej będzie pasować. Do tego konkretny kolektor ssący np Offenhauser, gaźnik jakiś Terminator, obniżyć i rozwiercić głowicę,oczywiście roller rockersy, dół silnik zakułbym i tyle. Ja mam w swoim zrobione z 429 na 460, reszta tak jak wyżej i z miejsca lata bokiem, Pluzz jechał ze mną, to chyba może potwierdzić, ze spokojnie to nie da się ruszyć :)


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-02, 22:28

No 390 to chyba maks co by weszło, ale to zabytek dlatego szukam kompromisu między orginalem a mocą;D

Tak w ogóle to dzięki panowie za bogatą dyskusję;D Spokojnie. Jeszcze raz bezpieczeństwo dla mnie jest bardzo ważne i bez dobrego zawieszenia i hamulców nie będę nic robił.
Nowy silnik to kusząca sprawa, ale chciałbym spróbować z tym strokerem chociaż łatwo i tanio nie będzie.

Jak budowali stadion narodowy to zostawili bramę starego stadionu na pamiątkę. Dlatego też wolałbym ten stroker. Ponieważ na zlotach czułbym się dziwnie podnosząc maskę i chwaląc się kompletnie nowym sercem w koniu;/
Poza tym nie rezerwujmy lepszych osiągów dla fastbacków;
Na razie chodzi o koncepcję;D



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: muarah » 2012-07-02, 22:49

Wiele Coupe miało udane przygody na torze :ok:
Co do uwag powyżej to Mały ma na pewno duże doświedczenie bo wiele wczesniej czytałem ale przypominam, że samochód ma jezdzić po zakrętach i nie chodzi o to, żeby z miejsca szedł bokiem za cenę nie skręcania;) Żadnych big blocków, absolutnie, nawet 390 czy 351 to za duże potwory dla tego nadwozia. Dużo łatwiej jest zyskać na mocy niż stracić na masie. Gdybym miał zrobić listę priorytetów to byłaby ona taka:
1. rozkład masy (odelżyć co się da pod maską, łącznie z samą maską, wyprowadzić aku do baga)
2. masa całkowita
3. zawieszenie z naciskiem na usztywnienie tyłu
4. sztywność nadwozia (nie zapominać o rozpórkach)
5. hamulce
6. układ kierowniczy
7. moc

Oczywiście w przypadku samochodu na ćwiartkę mili byłaby inna kolejność :D


muarah

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Piotrek86SKC- Mustang 1966

Post autor: stang67 » 2012-07-02, 23:01

Ja bym pociął komorę silnika, wywalił maskę i wsadził 604cid biturbo :D Po co się ograniczać :P


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”