Hamownia

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Post autor: ono » 2009-07-22, 20:29

Kurde dzisiaj pojechałem na hamownie sprawdzić co sie zmieniło , hamowałem jak był nowy 20 km przebiegu na paliwie USA i wyszło 305 KM , a dzisiaj na Shell vpower czyli niby 100 oktan wyszło 290 KM , coś mi sie wydaje że różnica jest z temp powietrza bo pierwszy raz hamowałem w zimie a dzisiaj było 30 stopni,przynajmniej mam taką nadzieje :P


Bull & quattro

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-22, 21:04

ono pisze:Kurde dzisiaj pojechałem na hamownie sprawdzić co sie zmieniło , hamowałem jak był nowy 20 km przebiegu na paliwie USA i wyszło 305 KM , a dzisiaj na Shell vpower czyli niby 100 oktan wyszło 290 KM , coś mi sie wydaje że różnica jest z temp powietrza bo pierwszy raz hamowałem w zimie a dzisiaj było 30 stopni,przynajmniej mam taką nadzieje :P
A mowilem - a sie smiali ze to nieprawda - oczywiscie ze przy takich upalach moc spada .
A masz program na 100 oktan - jezeli nie masz - to shamuj go na 95 oktan

Ja shamuje Mojego w Piatek zobacze ile wyjdzie .

[ Dodano: 2009-07-22, 21:06 ]
A gdzie hamowales ?



Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Post autor: ono » 2009-07-22, 23:23

Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie :)

Gdzieś czytałem że bull sam sie paliwa uczy ,ale zaleje 95 i sprawdzę :) Hamuje w Kreatorze Mocy bo mam blisko ,ośka 100zł.


Bull & quattro

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-07-23, 07:15

ono pisze:Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie
to niestety nie takie proste ,gdyby dało się dokładnie policzyć ( biorąc pod uwagą wszystkie lub większość parametrów ) nie potrzebna byłaby hamownia tylko kalkulator :)
Stawiam na temperaturę a różnica 5 % w wynikach to ................. żadna różnica ,należy się martwić kiedy jest około 8-10 % a i to nie zawsze :P


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-23, 08:16

ono pisze:Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie :)

Gdzieś czytałem że bull sam sie paliwa uczy ,ale zaleje 95 i sprawdzę :) Hamuje w Kreatorze Mocy bo mam blisko ,ośka 100zł.
A pojedz do Master Tuning - Krzysztof ma najnowsza hamownie Maha - ma tez wykresy z paru konikow - cena ta sama. Bedziesz mial porownanie



Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Post autor: ono » 2009-07-23, 09:25

Każdy mówi o swojej hamowni że jest najlepsza na świecie ,a inne pokazują głupoty, więc jakieś 3 lata temu jak walczyłem z KM w Audi sprawdziłem hamownie 4x4 w VTG, Masters, V-TECH Kraków, i okazało sie że wyniki są identyczne , różniły sie max 5 KM i 10 Nm przy 300 KM i 600 Nm to mała różnica ,a przebiegi KM i Nm były takie same , to tak z ciekawostek :)


Bull & quattro

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-29, 22:47

Pierwszy pomiar w firmie Master Tuning - warszawa

Obrazek

Po pewnych modyfikacjach kolejny pomiar i wynik w Jetronik Wroclaw

Obrazek

Obrazek




Jetronik Wroclaw -




Tylko Sie nie nabijac ;) :D



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2009-07-30, 07:43

Świetnie to wygląda jak przy pierwszym wykresie linia szła cały czas do góry :) Wyglądało tak jakby miała wyjść za skalę :D Też będe chciał swojego schamować, a po Twojej opinii wybiorę się do nich :D


mustang... just a dream ...

figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-07-30, 09:58

AluStar co ty z tym autem robisz? jeszcze troche i zacznie latac! pełen podziw!
Ostatnio zmieniony 2009-07-30, 09:59 przez figaro96, łącznie zmieniany 1 raz.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-07-30, 11:48

AluStar pisze:Po pewnych modyfikacjach kolejny pomiar i wynik w Jetronik Wroclaw
;) tajemniczo to brzmi :hyhy: zdradź co robiłeś za mody :P
Programator i ............... ?????
Biorąc pod uwagę temperaturę w której auto było na hamowni ,jesienią i zimą wynik powinien być jeszcze lepszy :cool:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-30, 15:37

alfatech pisze:
AluStar pisze:Po pewnych modyfikacjach kolejny pomiar i wynik w Jetronik Wroclaw
;) tajemniczo to brzmi :hyhy: zdradź co robiłeś za mody :P
Programator i ............... ?????
Biorąc pod uwagę temperaturę w której auto było na hamowni ,jesienią i zimą wynik powinien być jeszcze lepszy :cool:
Opisze wam wszystko po kolei co gdzie kupowalem za ile i jaki byl efekt. Korzystajac z Okazji i ukladach Celibad wybralem sie na hamownie do wroclawia - maja jedna z najlepszych opini w polsce . Wiec pokazuje wam jak to wyglada - uwazam ze warto sprawdzic autko - sa 2 pomiary tylko jak mierzyli go na predkosc max to wywalalo korki :D . Drugi pomiar (pokazany ) jest na obciazeniu .



jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

Post autor: jtng » 2009-10-30, 14:55

ono pisze:Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie :)
W oprogramowaniu hamowni jest funkcja wyliczania mocy wedlug norm które uwzględniają teoretycznie dane atmosferyczne ciśnienie i temperaturę powietrza

wiec hamownia pokaże :

po pierwsze prawdę czyli osiągi w danych warunkach (nawet jesli bedzie ze 30 KM do tyłu to naprawdę nie jest błąd hamowni)

po drugie teoretyczne osiągi wedlug normy które można użyć jako wspólnego mianownika dla pomiarów w różnych wrunkach

ALE!

problemy wynikają głównie z możliwości wychłodzenia wnętrza silnika do pomiaru

wedlug moich obserwacji to wyliczanie przez normę działa w zakresie temperatur do jakichs +27 ST C wyżej zaczyna sie kupa

dlaczego? nie z winy hamowni...

w temperaturach około 30 st. auta zazwyczaj przyjeżdżaja na hamownie rozgrzane do czerwoności a jak nie to rozgrzewają sie podczas wstępnego pomiaru (który pozwala ustalić przełożenie pomiarowe)
w takich warunkach nie ma szans na takie wychłodzenie silnika czy to na drodze czy przez nawiew hamowni zeby w ukladzie dolotowym byla jakas sensowna temperatura powietrza
prównywalna z warunkami jakie panują w mniej upalny dzień

a czujniki sa na zewnatrz auta i nie biora pod uwage ze auto jest zagotowane

jest na to jedna rada - poczekac ze 40 mnut az samochod dostudzi sie do jakiejs rozsądnej temperatury i zrobić szybki pomiar (juz miewalismy odzyskanie 15-20 KM przy takiej akcji w upalny dzień) no ale mało kto ma cierpliwość zwłaszcza jeśli potrzebne jest kilka pomiarów

albo nie mierzyć w takim ukropie


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-10-30, 15:31

a ja mam pytanie, bo w ramach hamowni w Krk znalazłem kilka, i doczytałem się, że są "inercyjne" i "obciążeniowe". Czym się różnią i które lepsze?


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-10-30, 16:27

kaes pisze:a ja mam pytanie, bo w ramach hamowni w Krk znalazłem kilka, i doczytałem się, że są "inercyjne" i "obciążeniowe". Czym się różnią i które lepsze?
Wg mnie obciazeniowe ..



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-10-30, 18:49

Ja się zastanawiam co do poprawności wyników hamowni. W zasadzie chodzi mi o straty. Jeżeli kupujemy nowy samochód i ma on katalogowo załóżmy 200 DIN PS, czyli 197 HP SAE NET (to podają producenci w USA w katalogach), jest to moc zmierzona na hamowni silnikowej. Wszyscy w USA na różnych forach podają tylko RWHP, czyli moc zmierzona na tylnych kolach i moim zdaniem tylko to jest obiektywnym wynikiem (można porównać do wyników w USA), bo na jakiej zasadzie hamownia podwoziowa może sprawdzić faktyczną moc na silniku? przybliżoną wartość tak, ale nigdy dokładną, dlatego wydaje mi się, że jeżeli ktoś sprawdza moc na kilku hamowniach to powinien porównywać moc na tylnych kołach, a nie moc na silniku, może dlatego są różnice między hamowniami. Sprawdzał ktoś różnice, ale mocy na tylnych kolach ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”